skal kun hente infomation

Tags:    php

Hej

Jeg kun godt tænke mig at lave sådan at der kun skal hente tekst osv. men header, footer, og menu osv.. det er hente men så det er kun tekst som der skal hentes. :)

Håber du kan hjælp mig på en eller anden måde, :) synes det er lidt trist at skulle den skal bruge tid på at hente min tekst hver gang du kommer ind på en ny side. er der ikke en eller anden måde som man kan gør det nemt og lidt på ?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er meget uklar i din formulering af spørgsmålet, men sådan som jeg tror du mener er:
Hver gang brugeren kommer ind på din side skal alting hentes, men du vil gerne gøre så det f.eks. kun er halvdelen der skal hentes, da det andet ikke ændres.

Har jeg forstået dette rigtigt?

Cache

Google rundt omkring med ordene: PHP + Cache

Du er meget uklar i din formulering af spørgsmålet, men sådan som jeg tror du mener er:
Hver gang brugeren kommer ind på din side skal alting hentes, men du vil gerne gøre så det f.eks. kun er halvdelen der skal hentes, da det andet ikke ændres.

Har jeg forstået dette rigtigt?

Ja det er 100% rigtigt sorry men er ordblind :)

Du kan bruge cache, som Mikkel skriver, men mener ikke at man kan cache dele af siden. Du kan dog prøve at lege med AJAX. Så kan du via Javascript hente det information du gerne vil, og så bare lægge det ind på den div du har dit indhold i.

t