hjælp til onMouseOver og Window.open

Tags:    javascript

hej
jeg er nybegynder i javesript- men jeg vil gerne lave følgende :
når musen bevæges hen over et bestemt sted på et kort - skal der åbenes et nyt vindue med et lille billede plus lidt tekst. Når musen bevæges væk skal vindues lukkes. Jeg har prøvet at kombinere OnMouseOver og Windrow.open og windrow.close - men det virker ikke !

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det jeg tror du er ude efter er, en mouseover effekt hvor et billede popper frem, når du fører musen henover et område. Ikke et nyt browservindue som window.open vil forårsage.

Du kan undlade at bruge javascript hvis du ikke har behov for fadein/-out effekter.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 03.11.2011 20:29 af Bruger #10216
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Hvis du gerne vil bruge Javascript, vil jeg råde dig til at bruge jQuery da det er langt nemmere at finde rundt i (syntes jeg).

Du skal huske at have et link tag i din html fil, hvor du henter en jquery.js fil.

Du kan også bare bruge Michael's eksempel :D

Dont whine når du poster sådanne og får minus i karma, det har jo aldrig virket nogen steder..

Styling bør foregå i CSS arket, funktionalitet i javascript

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function () {
$("a").hover(
function () {
$(this).find("img").fadeIn(500)
},
function () {
$(this).find("img").fadeOut(500);
}
);
});
</script>
<style>
a
{
position: relative;
}
a img
{
display: none;
position: absolute;
top: 10px;
left: 10px;
}
</style>

(med udgangspunkt i Michaels fungerende CSS, og markup)

Indlæg senest redigeret d. 07.11.2011 15:02 af Bruger #5789
Er der en speciel grund til du vil åbne et nyt vindue istedet for at vise en div?

Er der en speciel grund til du vil åbne et nyt vindue istedet for at vise en div?

egenlig ikke. det vigtig er at indeholdet i en evt. div alt efter hvilket sted musen peger. Men jeg ved ikke lige hvordan det laves med en div og OnMouseOver. kan du hjælpe

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Hvis du gerne vil bruge Javascript, vil jeg råde dig til at bruge jQuery da det er langt nemmere at finde rundt i (syntes jeg).

Du skal huske at have et link tag i din html fil, hvor du henter en jquery.js fil.

Du kan også bare bruge Michael's eksempel :D

t