Send mail til en bestemt bruger.

Tags:    asp.net mysql

Hej :)

Jeg er ved at lave et site med forskellige brugere. Når de logger ind. har de en indbakke hvor de kan tjekke mails. Jeg laver det i Asp.net/c# med Mysql database.

Mit problem er nu, at jeg skal lave en funktion der gør at man kan skrive til de forskellige brugere.

Jeg har en tabel hvor alle mails ryger ind i. ud fra et IndbakkeID definer jeg hvilken bruger der skal have en mail.

Det så herfra jeg er lost.

Hvis der er nogle af jer der har en ide til hvordan man kan lave det, må i gerne lige sige til :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Rene,

Hvis du har en tabel med mails, hvor IndbakkeID angiver hvilken bruger der skal modtage mailen, så er det vel blot at oprette en mail i tabellen og sætte IndbakkeID til den bruger der skal modtage mailen? Det virker som om du spørger om noget du allerede selv kender løsningen på, med mindre jeg misforstår et eller andet? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja det ved jeg. Men det jeg vil er at lave en funktion, på en knap evt. eller noget i den stil.

forstil dig, man er klikket ind på profilen. og at man vil skrive en mail til den person.

Så klikker man nok på linket "skriv en besked" eller nu hvad så et link kan hedde.

hvis vi fx er inde på den profil der har ID 3. Så skal den indsætte 3 i tabellen med hvor beskederne ender i.

Det er så lige hvordan man programmer det sådan at den selv kan finde ud af, hvilket tal den skal smide i tabellen.

Det her er nemlig lidt svære og lave, og her er jeg desværre lidt lost :)

Hej Rene,

Jeg har lidt svært ved at forstå at du åbenbart har evnerne til at lave et profilsystem med indbygget indbakke, men ikke helt ved hvordan du får et tal fra querystring'en over i en database entry? Er vi ude i noget med at du bruger noget kode fra et færdig framework eller som en anden har skrevet for dig eller hvordan? Det er mere for at finde ud af hvilket niveau der er tale om :)

Anyway, hvis du linker til en profil side via fx Profil.aspx?id=3, så kan du tilgå brugerens ID via Request.QueryString["id"] i din CodeBehind. Der kan du så fx have en formular med et tekst felt og når man trykker på knappen, så tager den beskeden fra tekstfeltet og ID'et fra din querystring og bruger disse informationer, sammen med eventuelle andre informationer du vil gemme med, til at oprette et entry i din mail tabel.

Håber du kan bruge ovenstående. Hvis du derimod leder efter nogen der vil skrive hele funktionaliteten for dig, så vil jeg overlade scenen til en anden - det er ikke lige min stil :)

Mvh.

Kasper (TSW)

mhm profilerne bliver vist via et id, fx profile.aspx=?1 Men ja du har ret, så skal den tage det tal der står i querlystringen i adresselinjen. i det man klikker på knappen som sender beskeden man har skrevet, og smide over i mail tabellen.

:D

t