Hvilket prog

Tags:    java

Hey udvikelere

Jeg er lige begyndt på java, har tidligere haft erfaringer med delphi, php mf. Men nu vil jeg udvikle en servlet til et online spil jeg er i gang med, men hvilket program kan jeg bruge til det formål? Jeg har jbuilder x foundation, men det er jo som bekendt en skrabet version. Så jeg tænkte om I kendte et lignende program (gratis) hvori jeg kan udvikle en servlet...??

Andre alternativer er velkomne :)

/Mikkel

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Oracle JDeveloper 10g er, utroligt nok, freeware, og kan utroligt mange ting:
http://www.oracle.com/tools/index.html

- karmazilla -

Oracle JDeveloper 10g er, utroligt nok, freeware, og kan utroligt mange ting:
http://www.oracle.com/tools/index.html

- karmazilla -

Det er ser rigtig godt ud, men det er som om at der er en fjel på deres side. Jeg kan simpelthen ikke hente filen efter jeg har registreret mig. Som om at den er forsvundet fra deres server, det er bare et dødt link. Kender du et mirror site?

/Mikkel

Der er jo nok, som du siger, noget galt med serveren, men jeg kender ikke noget mirror site :-/

- karmazilla -

Hey udvikelere

Jeg er lige begyndt på java, har tidligere haft erfaringer med delphi, php mf. Men nu vil jeg udvikle en servlet til et online spil jeg er i gang med, men hvilket program kan jeg bruge til det formål? Jeg har jbuilder x foundation, men det er jo som bekendt en skrabet version. Så jeg tænkte om I kendte et lignende program (gratis) hvori jeg kan udvikle en servlet...??

/Mikkel

Jeg selv bruger Vim som editor, Mozilla til at kigge på JavaDoc, jikes som compiler, Ant til build system og Tomcat til Servlet container.
Virker fantastisk. Alt sammen kan downloades gratis rundt omkring på nettet.

Hey udvikelere

/Mikkel
Jeg selv bruger Vim som editor, Mozilla til at kigge på JavaDoc, jikes som compiler, Ant til build system og Tomcat til Servlet container.
Virker fantastisk. Alt sammen kan downloades gratis rundt omkring på nettet.

Servlet container .. ?? Er det et værktøj, der kan fungere en server så man kan køre sine servlets derpå eller hvad? Hvad er forskellen så på en editor og et build system ?

tak :)

/Mikkel

Servlet container .. ?? Er det et værktøj, der kan fungere en server så man kan køre sine servlets derpå eller hvad?

Det er nemlig lige præcis hvad det er
Hvad er forskellen så på en editor og et build system ?

En editor er et program som du skriver kode i og et build system er et (eller flere) program som ved hvilke filer der er ændret og derfor skal recompiles og hvordan afhængighederne er og hvad der skal bygges (class filer, jar, war, kopiering rundt omkring, upload af byggede filer til servere, osv.)

Et IDE (Integrated Development Environment) indeholder oftest både en editor og et integreret build system, men jeg foretrækker kommandolinje værktøjer. Der har været mange flames om hvad der er bedst af IDE'er og kommandolinjeværktøjer, editorer, osv. men i sidste ende er det smag og behag som bestemmer, hvad du skal bruge.

t