asp.net. Side bliver vist anderledes Mac vs Pc

Tags:    asp.net

Hej alle udviklere.

På min asp.net side lavet i Visual Studio 2010, og testet i IE, Safari og Firefox. Bliver siden vist ens (PC). Men på min Mac Safari & Firefox bliver min side vist en anelse anderledes, da tingene bliver en anelse forskudt. Og jeg prøver at forstå hvad forskellen mellem browseren på Mac Vs PC som er ens, men under hvert deres OS viser siden forskelligt. Hvordan tackler man sådan et problem?

Hvis i har brug for mere specifik info, så sig endelig til.

Tak på forhånd.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Om siden er lavet i PHP eller ASP.NET, om du har brugt VS eller notepad gør ingen forskel - det afgørende er de klient-afhængige teknologier, fx HTML og CSS. De største fejltagelser folk begår er at undlade DOCTYPE eller lave indvalid kode (se DOCTYPE og valid kode) - de sidste smådetaljer i forskellen mellem browserne kommer med erfaringen. Da du selvfølgelig har styr på både DOCTYPE og den valide kode tror jeg vi får lettest ved at komme med bud hvis du sender et link.

Vejen frem er firebug, det er virkelig ligetil at finde fejlen når man kan ændre på værdier direkte.

Tak for svaret Kim.

Har kikket på doc type, men hvordan forklare dette at siden vises ens i Windows i IE, Firefox og Safari.
Men på Mac Os X i samme browsere (ikke IE) bliver siden vist anderledes?

Burde den så ikke også vises anderledes på Windows i de forskellige browsere?

Vh

Hvordan ser din CSS ud ?

width: 100pt; er nødvendigvis ikke ens fra pc til pc.

Jeg har ingen CSS kode. Men her er min default.aspx
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 28.10.2011 12:42 af Bruger #16700
Hvis du kigger i din kode så har du css her style="margin-left:15px;margin-right:15px;margin-top:5px;margin-bottom:10px;">

og hvis du kigger på dine web controls efter de har renderet så bliver Width="100px"; også til style="width:100px;" som er css.

og som Jokke siger så er 'width: 100pt; er nødvendigvis ikke ens fra pc til pc.'

Indlæg senest redigeret d. 28.10.2011 14:19 af Bruger #15754
SÅ hvordan komme jeg udover mit "problem"?

Skal jeg kalde min
Width="100px"
Style="width:100px;" ??

Jeg kan ikke rigtig se det for mig.

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2011 13:05 af Bruger #16700
Nu ved jeg ikke hvor langt du er og hvad processen er. Men jeg vil klart anbefale dig at lave et decideret stylesheet til dine sider.

I din <head> sektion inkludere du følgende:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Derefter laver du en fil ved navn styles.css i roden eller hvor du nu har lyst til at lægge den. Herefter vil du kunne sætte ting på f.eks. <div id="my_div"> med følgende:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Du kan finde masser af gode guides om CSS på google.

Din kode er som udgangspunkt fin omend der nok er nogle ting man ville gøre anderledes i moderne webudvikling - her tænker jeg primært på, og som allerede nævnt, benyttelse af et eksternt stylesheet fremfor inline styles, men det kan selvfølgelig have sine årsager.

Jeg har ikke nogen Mac at kunne teste på her så du bliver nok nødt til enten at give et link eller nogle billeder så vi kan se forskellene - eller i det mindste at du beskriver dem bedre.

Mange HTML-elementer har ikke et standard "design" så, uden at kende dit problem, kunne et CSS Reset måske være løsningen.

t