PHP Count problem.

Tags:    php mysql

Hej Udviklere!
Har problem et at samle to koder så de virker.
Kan godt gører så jeg ikke får nogle errors men så virker den ikke helt perfect.

Vil have den til at tælle "files fx" og når der har været 3 af dem så lavet den en </tr><tr>

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Når jeg sætter det som jeg tror det skal sættes op. laver den </tr><tr> hver gang...

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv det her...

Du kan vel bare tilføje en count til din while

og så implementere det anden så det passer :)

Må have gjort noget forkert.
- Er rimelig ny til php...

Men har sat det op sådan her:

Udskriver </tr><tr> hver gang.

Skal det ikke være if ($i % 3 == 0) ?

Har haft koden til at virke før.
Men nu har jeg valgt at hente mine ting fra DB.

GAMMEL KODE:

Fedt virker nu.
$i = 0; skal dog sættes til 3 i mit tilfælde :)

Hvorfor dog det? Hvilken forskel skulle det gøre?

$i er ikke en definition af hvor mange der udskrives før den skriver </tr><tr>, men en tæller til at holde styr på, hvor mange der reelt er udskrevet.

Sætter du $i = 3 vil du opleve, at du ikke får afsluttet den sidste række, med mindre det antal celler der udskrives altid er deleligt med 3.

Ovenstående betyder:

Hvis den aktuelle celle er den sidste der skal skrives, skal der skrives </tr> for at afslutte rækken.
Hvis ikke, så hvis det antal der er udskrevet er deleligt med 3 ($i % 3 giver det der i rest ved division, derfor giver hvert 3. 0), så skal rækken afsluttes og der skal startes en ny.

Hvis du vil have en variabel med det antal celler der skal skrives før der startes en ny række, skal du gemme det i en ny, og erstattet 3-tallet med den variabel.

Jeg tror det vil være nemmere hvis man arbejder med opdelt kode - om ikke andet så i 2 lag:

Indlæg senest redigeret d. 29.10.2011 00:02 af Bruger #10216
t