Vedr. Copy to Clipboard funktion

Tags:    javascript

Hej Udvikleren.

Er der nogen der kender en funktion som gør at man kan trykke på en knap hvorved en given kode hopper ind i et tekstfelt?

Jeg har fundet den her kode, og den virker, den sætter den tekst man ønsker ind i tekstfeltet når man trykker på billedet, problemet er at den erstatter teksten i tekstfeltet, det skal den ikke den skal bare putte teksten ind og ikke fjerne det der stod i forvejen.

Fold kodeboks ind/udKode 

vh

/KP

Indlæg senest redigeret d. 27.10.2011 10:34 af Bruger #16627
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kristian,

Altså, hvis det bare er et spørgsmål om at tilføje teksten til den tekst der allerede er i feltet, så er det jo ret let at ændre den kode bid du har fundet til at kunne det. I stedet for:

MyElement.value = "If you see this, it worked!";

kan du så sige:

MyElement.value = MyElement.value + " - If you see this, it worked!";

eller endnu kortere:

MyElement.value += " - If you see this, it worked!";

Meget simplere bliver det vist ikke :)

Hvis det derimod er noget med at teksten skal indsættes ved cursor positionen eller noget i den stil, så er det lidt mere tricky, men bestemt ikke umuligt.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 27.10.2011 10:49 af Bruger #1
Uha nu nævner du jo noget rigtig lækkert der, er det noget du har et bud også Kasper, altså indsæt ved cursor? ;)
Tak for hjælpen indtil videre.

Jeg bruger personligt et jQuery plugin ved navn a-tools, som du kan finde her: http://plugins.jquery.com/project/a-tools. Det er naturligvis ikke umuligt at gøre uden jQuery og plugin'et, men det er ret besværligt at få til at virke, og ikke mindst virke ens, i alle browsers. Specielt hvis du allerede bruger jQuery, og det har jeg en ide om at du gør, så er ovenstående et rigtigt let og godt valg :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 27.10.2011 10:34 af Bruger #16627
Uha nu nævner du jo noget rigtig lækkert der, er det noget du har et bud også Kasper, altså indsæt ved cursor? ;)
Tak for hjælpen indtil videre.

Tak for det Kasper. Jeg vil kigge på det.
vh

KP

t