Union mellem PC og Mac

Tags:    asp.net

Kære .NET folk

Jeg sider pt. på et projekt som frontend udvikler(HTML, CSS og JS) med en backend i .NET. Jeg er macbruger og er ærligt talt ret træt af at skulle starte en virtuel maskine hver gang jeg skal udvikle noget.

Har nogle af jer erfaring med om det er muligt at udvikle på en mac IDE, comitte til SVN, og så compile fra en windows maskine? Kan det overhovedet lade sig gøre at redigere i .ascx filerne, uden at pille ved code-behind filerne? Eller lad mig spørge på en anden måde. Er filerne adskildt fysisk, eller er det 1 fil?

Any takers? Lad os gøre det til en debat. Er det overhovedet fordelagtigt, eller er der for mange ulemper ved det, og i så fald, hvad er de?



Mono er UNIX miljøets pangdagn til .NETs udviklingsmiljø.

Så måske du har held med: http://monodevelop.com/ og SX">http://www.mono-project.com/Mono:OSX



Hej Michael,

Ja kender godt mono. Det jeg tænkte på var nu mere om man kan redigere filerne, med en editor som f.eks. TextMate, uden at det smadre compiling af dem fra en Windows platform?



Det ved jeg ikke... men måske du kan bruge monodevelop?



Hej Frank,

Markup og CodeBehind er skam adskilt i to forskellige filer, med mindre udvikleren specifikt har valgt det fra :). UserControl.ascx vil så indeholde markup, og UserControl.ascx.cs indeholder CodeBehind. Du kan redigere i dem begge to lige så tosset du vil, i hvilken som helst editor - med mindre du laver syntaxfejl, så skal de nok compile :)

Ulempen er naturligvis at hvis du ikke kan compile lokalt, så bliver det rimeligt besværligt at teste og uden en editor med ordentlig IntelliSense, ja så skal du have en ret skarp hukommelse og en pæn stor viden om frameworket for at kunne kode i en bare nogenlunde hastighed. Jeg synes personligt at det lyder alt for besværligt, men teknisk burde der ikke være noget der forhindrer dig i at skrive koden på din Mac i en hvilken som helst tekst editor.

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2011 13:28 af Bruger #1
t