intelliJ / system.out / cannot resolve symbol

Tags:    java

Hej.

Er ved at BEGYNDE at lære JAVA. Har installeret IntelliJ og skal igang med det første, åbenbart obligatoriske program, der kan sende en hilsen til Verden på ens skærm. Fantastisk!

MEN. Jeg er gået helt kold i opstarten af projekter i IntelliJ. Src filer og alt det der, det er nyt for mig!

Derfor får jeg også fejl, når jeg bruger System.out.println

Jeg ved, jeg skal angive en sti eller importere noget, men hvor og hvad kan jeg ikke finde ud af.

er der nogen, der gider hjælpe?

Tak :-)

Anja

Ps. Jeg ved at antallet af point ikke tilsvarer sværhedsgraden, men tro mig, den tilsvarer min desperation. Kommer jo aldrig i gang med det l... , hvis jeg ikke kommer over denne hurdle!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu kender jeg ikke lige IntelliJ, men hvis følgende ikke compiler skal du måske angive stien til din javac.exe (java compileren - stien skal nok angives i instillinger eller noget i den retning)
Fold kodeboks ind/udKode 

- karmazilla -

[Redigeret d. 27/09-04 11:14:09 af Christian Vest]

Derfor får jeg også fejl, når jeg bruger System.out.println

Det ville hjælpe gevaldigt hvis du fortalte os hvilken fejl du fik.

Sorry. Det fremgår af indlæggets titel, men den er lidt svær at se pga. reklamen..

Jeg får en fejl "cannot resolve system".

Jeg er, som jeg skriver, klar over at jeg mangler en "setting" et eller andet sted, hvor jeg evt. skal importere eller anvende et standard bibliotek el. lign. men jeg kan ikke få det til at virke.

(skal man gøre det for hvert nyt projekt man opretter?)

Anja

Sorry. Det fremgår af indlæggets titel, men den er lidt svær at se pga. reklamen..

Jeg får en fejl "cannot resolve system".

Jeg er, som jeg skriver, klar over at jeg mangler en "setting" et eller andet sted, hvor jeg evt. skal importere eller anvende et standard bibliotek el. lign. men jeg kan ikke få det til at virke.

(skal man gøre det for hvert nyt projekt man opretter?)

Anja

AHA...du har skrevet system med lille begyndelsesbogstav :-)
Stort og lille 's' ligner hinanden og jeg har selv lavet grimme fejl på den måde.
Det hedder "System.out.println"

t