Hey,
Jeg sidder inde med et meget stort problem.
Jeg har en hjemmeside bestående KUN af JS når det gælder funktioner på siden.
Der er en baggrund, og så en JS menu.
Baggrunden passer præcist med 4 forskellige opløsninger, men vi tager udgangspunkt i 1024x768.
Min menu ser sådan herud:
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="900" height="100%">
<tr>
<td colspan="3" width="900">
</td>
</tr>
<tr>
<td style="background-image:url('images/bgbg.gif')" width="50">
</td>
<td style="width:529;height:207" id="wiew">
<table id="pw" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="font-family:verdana;font-size:11px;position:absolute;top:-400;left:0;width:350px;height:11px" width="350" height="11">
<tr>
<td style="color:ffffff;font-weight:cursor:hand;height:14;width:87;border-right:1px solid black" id="m1" onclick="menu1()" onmouseout="mouseout('')" onmouseover="mouseover()" align="center">
menu
</td>
<td style="color:ffffff;font-weight:cursor:hand;height:14;width:87;border-right:1px solid black" id="m3" onclick="menu2()" onmouseout="mouseout('')" onmouseover="mouseover()" align="center">
menu
</td>
</td>
<td style="color:ffffff;font-weight:cursor:hand;height:14;width:87;border-right:1px solid black" id="m4" onclick="menu3()" onmouseout="mouseout('')" onmouseover="mouseover()" align="center">
menu
</td>
<td style="color:ffffff;font-weight:cursor:hand;height:14;width:87;border-right:1px solid black" id="m5" onclick="menu4()" onmouseout="mouseout('')" onmouseover="mouseover()" align="center">
menu
</td>
</tr>
</table>
Menuens position passer præcis med baggrunden i opløsningen,
men her er så problemet:
Når folk med f.eks. "My Search Bar" slået til (I browseren) besøger siden rykker menuen sig ud af sin position pga Search Bar'en fylder plads.
Findes der ikke en kode/metode der får en table til at blive på sin angivne position lige meget hvad der er slået til i browseren? I ved hvadj eg mener..
Altså en kode der "fastholder" en table uanset browser indstilling osv.?
Skal der bruges JS, HTML eller ASP?
Håber at høre posetivt tilbage fra jer med en løsning..
/Out
[Redigeret d. 24/09-04 12:44:41 af Christian]
Der står faktisk lige under "send" knappen at man IKKE skal skrive JavaScript spørgsmål her med derimod i HTML/CSS forumet!!
Hilsen Mathias