HTML5 video/audio via HTTP Streaming?

Tags:    streaming php html5

<< < 12 > >>
Hej :)

jeg har et problem med min player, hvis jeg uploader en mp3-fil til min hjemmeside og afspiller den i min player virker det fint, den starter med at spille med det samme mens den downloader filen, hvis jeg gør det samme med en video fil så starter afspilleren ikke før at filen er downloadet 100%

jeg bruger jplayer:
http://www.jplayer.org/latest/demo-01-video/

headers fra jplayer demoside:
Fold kodeboks ind/udKode 

min test header:
Fold kodeboks ind/udKode 

har prøvet at tweake min header men uden held, har også prøvet at downloade den film de har på deres demoside, men det samme prob på min side, starter ikke før filen er 100% nede..

prøvet med:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

har også prøvet at linke til filen uden om php, starter stadig ikke.

så lyd virker fint, men video skal downloade færdig - kan ik helt gennemskue hvad det er

nogen bud? tak, god weekend :)

16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder som om filen du afspiller mangler noget metadata (eller også ligger det i slutningen af filen istedet for i begyndelsen) der gør browseren i stand til at starte filen inden den er hentet helt færdigt. Det er et typisk problem hvis du bruger mp4-filer.

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 19:06 af Bruger #3275
så er det bare lige at finde ud af hvorfor det ik virker med ffmpeg

Som sagt kan det være metadata'en i filen ligger forkert, det ved jeg ffmpeg gør. Du kan f.eks. bruge mp4box's hinting funktion til at rette dette.

Er det et krav at det skal være den player?

Ellers kan du vel bruge html5 <video> tag?

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 13:34 af Bruger #14703
Er det et krav at det skal være den player?

Ellers kan du vel bruge html5 <video> tag?

jplayer benytter også <video> hvis browseren understøtter det, ellers bruger den flash, men ser også helts at udgå at skulle bruge tid på en ny player.

Prøv med forskellige videoformater og filer for at se om det er en bestemt fil endelse den gør det ved eller en bestemt encodig.

Kan du ikke sætte din teste på nettet så vi kan teste den ?

Check at dine videofiler serveres med korrekt MIME type i headeren :

Skriv eventuelt følgende i .htaccess filen i hjemmesidens rod :
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv med forskellige videoformater og filer for at se om det er en bestemt fil endelse den gør det ved eller en bestemt encodig.

Kan du ikke sætte din teste på nettet så vi kan teste den ?

Check at dine videofiler serveres med korrekt MIME type i headeren :

Skriv eventuelt følgende i .htaccess filen i hjemmesidens rod :
Fold kodeboks ind/udKode 

har prøvet med flere filer, inc den fra deres hjemmeside (som virker på deres site)

jeg bruger det her til at finde mimetypen, så er 100 på den er som den skal være.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

edit:
glemte lige, har desværre ikke mulighed for at dele et link med jer.

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 16:42 af Bruger #3427
Det lyder som om filen du afspiller mangler noget metadata (eller også ligger det i slutningen af filen istedet for i begyndelsen) der gør browseren i stand til at starte filen inden den er hentet helt færdigt. Det er et typisk problem hvis du bruger mp4-filer.

Ja kunne godt se sådan ud, forstår bare ikke hvordan at den film jeg downloadet fra deres demoside ikke virker fra min server af, før den er 100% downloadet)

edit: måske det er noget med ffmpeg der gør det, når filerne bliver gemt på serveren. (måske meta data ikke bliver gemt)

edit eidt: har lige uploadet filen via ftp.

jplayer test side (deres server):
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Min server (samme fil)
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

har ikke rørt filen, ikke været i gemmen ffmpeg eller php.

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 19:58 af Bruger #3427
Tvivler på du kan bruge exec("file -b --mime-type $file", $a); til at teste hvordan Apache serverer filen.

Jeg tror stadig det er på grund af at apache servere filen med en forkert MIME type.

Som du selv skriver serveres filen på din computer som "text/plain" og det er forkert. Det gør den formodentligt fordi der ikke er angivet nogen MIME type til den filendelse.

Så prøv og gør det jeg skrev tidligere med .htaccess filen.

Ellers bare opdater Apache så er MIME typerne sikkert tilføjet.
Den tidligere version af Apache jeg brugte havde ikke nogen MIME type til .webm filer.

Har du ikke et webhotel du kan uploade det til ?
Så ville det være lettere at hjælpe dig.

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 23:49 af Bruger #13010
Tvivler på du kan bruge exec("file -b --mime-type $file", $a); til at teste hvordan Apache server filen.

Jeg tror stadig det er på grund af at apache serveren filen med en forkert MIME type.

Som du selv skriver serveres filen på din computer som "text/plain" og det er forkert.

Så prøv og gør det jeg skrev tidligere med .htaccess filen.

Har du ikke et webhotel du kan uploade det til ?
Så ville det være lettere at hjælpe dig.

det var uden om php med den header, hvis du kigger i min header i første indlæg kan du se "video/m4v" :)
og har prøvet det du skrev, ingen forskel.

kan prøve at se om jeg kan lave en demo som i har adgang til.

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2011 23:52 af Bruger #3427
Sidst under Min server (samme fil) skriver du text/plain og det er jo forkert.

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2011 01:20 af Bruger #13010
<< < 12 > >>
t