læs system.web.ui.control fra en anden klasse

Tags:    c# asp.net

Hej alle udviklere.

Jeg har lavet et site, hvor jeg i min codebehind prøver at hive nogle kontrold elementer fra en klasse til en anden. Og det har jeg lidt problemer med.

I øjeblikket ser koden således ud
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Som ligger i min WebForm1.aspx.cs. Og det virker fint.

Men jeg har lavet en ListManagementClass.cs hvor jeg godt kunne tænke mig at have denne funktion (en seperat klasse).

Indtil videre ser min ListManagement klasse således ud

Men jeg har problemer med at se hvordan jeg retunere "i" tilbage til min main klasse (WebForm1.aspx.cs) fra ListManagementClass.cs og får den added med

Håber det giver mening, ellers må i lige sige til.

Vh

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din ListManagementClass.test() vil altid returnerer det første element i tableList eller null hvis den er tom. Du kan ikke returnere hver enkelt element ved det du skriver der...

Men hvordan kan man så få returneret hver element fra foreach løkken, fra ListManagement klassen til WebForm1.aspx.cs klassen, add den. Et element af gangen.

Eller returnere dem alle på engang fra foreach løkken og så add dem en af gangen på WebForm1.aspx.cs.

Det tror jeg ikke at du kan. I hvert fald ikke på den måde, det vil kræve en loop i den der skal modtage den.

Ikke sikker på, hvorfor du vil have "ListManagementClass"... Er det blot for at tilføje elementer til tableList? I så fald, hvorfor er tableList ikke blot en List<Control>?

Eksempel på hvordan du kan tilføje flere elementer til form1

Lav en extension method:

Så kan du gøre noget lignende:

Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 16:10 af Bruger #16594
t