Indsæt i form

Tags:    html javascript

Jeg har en form, hvor brugerne kan indtaste poster til en database. Jeg har knapper, der skal indsætte en bestemt tekst i en tekstboks på det sted, hvor cursoren står.

Nogen der kan hjælpe.

Mvh.

Jan

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er heller ikke supergod til Javascript, og jeg fandt noget kode, der klarer opgaven til ug:

http://alexking.org/blog/2003/06/02/inserting-at-the-cursor-using-javascript

hvis du har brug for det. Tak for indsatsen.

Mvh.

Jan

Du kan evt. benytte noget javascript
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Mener at dette kunne virke, men ellers så er det vist ikke meget ved siden af :)

Hvis det er et sted du specifik vil indsætte det hver gang knappen klikkes, kunne du skrive i stedet
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Har dog ikke testet koderne, men princippet tror jeg er fint. Du skulle så kunne lave en onClick() event til din knap, og hver gang knappen klikkes på, køres din javascript kode.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 18.10.2011 11:25 af Bruger #4487
Hej Martin

Tak for svaret.

Erstatter din kode ikke blot indholdet med noget andet i stedet for at indsætte en tekst på cursorens plads i et allerede skrevet indhold?

Jan

Mhh... Min kode skulle gerne indsætte værdien fra knappen til det element der er angivet, som element 1. Men ved ikke helt hvordan du tjekker om hvilket element cursoren har valgt. Måske skal du bruge noget der kan tjekke hvor dit fokus er

Må indrømme at jeg er lidt på glatis her, da javascript ikke er det jeg har kodet mest i, men måske nogle af de andre har mere styr på det :P

t