Problem med aktiveringsside

Tags:    php mysql

Heej alle

Jeg er igen med en selvopfundet aktiveringsside og den vil ikke rigtig virke :(, jeg kan godt få den til at komme ind på siden og udskrive det der står i url'en, men jeg kan ikke få den til at registrere det i min mysql.

Så tænkte jeg om der er nogen af jer der kan hjælpe mig :)

Min url ser sådan ud activation.php?code=4902e18b198d66593a6ffa7f442873a7&email=mathias-12@hotmail.com

og min kode ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

I min header fil er der en connect fil :)

Hvad er det jeg gør forkert??

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg får ikke så meget ud af at se på en fin side, som du siger ikke virker... ;)

Du er nødt til at tage den step-by-step og checke at alt sker som du forventer det.

Eksempelvis check om stregen med SQL kommandoen på ln. 7 ser ud som den skal. Mit gæt er at du nok mangler nogle gnyffer rundt om email vædien. :) Du mangler også sikkerhed - f.eks vil man lige nu nemt kunne tømme hele din user tabel.

Du mangler nogle WHERE søgekriterier på linje 14. UPDATE user uden WHERE statements vil opdatere alle rækker i tabellen.

Men er der nogen grund til at du checker på email? Er det ikke nok bare at søge efter aktiveringskoden?

Måske er emailadressen ikke korrekt, måske skal du utf8decode()/utf8encode()

Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være noget forkert i koden. Evt. kan du jo prøve at udskrive dine SQL kommandoer og afvikle dem manuelt mod databasen.

Indlæg senest redigeret d. 16.10.2011 13:36 af Bruger #10216
Jaah, goodt set. Men den vil stadig ikke vise noget tekst på siden, altså den vil ikke "echo" teksten ud, og den vil ikke fremsige formlen :(

Er der andet jeg gør forkert?

Du kan se her..

Den viser ingenting, og koden og emai passer med mysql databasen..

Jeg prøver mig frem :)

Og hvad kan jeg bruge som sikkerhed?

EDIT:
Jeg fandt ud af det, som du sagde var det noget med det omkring :)

Indlæg senest redigeret d. 16.10.2011 18:38 af Bruger #16662
Jeg tror måske at jeg har skrevet det til dig før, Mathias, men husk at stemme :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t