Kvalitet frem for kvantitet - så let kan det siges, synes jeg. Vi har tidligere her på sitet (for mange år siden) haft betydeligt lavere krav til artiklerne, og det ledte primært til kommentarer som "Hvorfor fanden er den her artikel dog blevet godkendt?!?!" og anden brok. Derfor anlagde vi nogle strengere retningslinjer og slap færre artikler igennem. I dag er det så 100% op til brugerne, og det har jeg det personligt rigtigt godt med
. Jeg vil nu forsøge at besvare dine spørgsmål og kommentarer:
1. Det er ikke besværligt at få en artikel godkendt, men det kræver et godt og grundigt stykke arbejde. I den tid hvor brugerne har bestemt (det meste af 2011) er der blevet godkendt adskillige rigtigt gode artikler, flere af dem endda på få dage. Det kan altså sagtens lade sig gøre.
2. Jeg kan se adskillige kommentarer på din artikel. Husk nu at en del herinde stemmer med mere end én stemme, så de -5 på en artikel svarer altså ikke nødvendigvis til 5 der har stemt nej. Folk brokker sig bl.a. over at du linker til din egen hjemmeside, så hvad med bare at starte med at droppe det?
3. Nej det ville ikke være bedre hvis artikler ikke skulle godkendes. Alle KAN jo netop læse dem som systemet er nu, men på en måde hvor det fremgår tydeligt at artiklen ikke er live på sitet. Det sker naturligvis for at opretholde den førnævnte kvalitet. Hvis du i øvrigt vidste hvad der havde været sendt ind til godkendelse igennem alle de år Udvikleren har eksisteret, så er jeg ret sikker på at du ville være enig med mig
4. Du HAR adgang til at redigere og forbedre din artikel, det skal bare godkendes. Jeg kan ikke forstå hvorfor du snakker så meget om det, når du stadig ikke har skrevet en artikel der kan komme igennem den første godkendelse - burde du ikke fokusere mere på at levere et super resultat i første hug, og mindre på hvad der senere skal forbedres og ændres?
Til slut vil jeg minde om at artikler altså ikke bare er lange forumposts. Artikler skal betragtes mere som et værk, en monolog, en chance for at formidle viden om et meget specifikt emne ud i en gennemarbejdet tekst som andre gerne skulle kunne få glæde af i mange år fremover. Man bør skrive en artikel nogenlunde på samme måde som man skriver en skoleopgave: Grundigt og med masser af finpudsning og retning af stave/tastefejl, så man er sikker på at få den bedst mulige karakter
Mvh.
Kasper (TSW)