@Saebekassebil
Ja unittests er gode og enhver programmør gør selvfølgelig alt hvad han/hun kan for at undgå at der er fejl. Men enhver god programmør ved også at der helt sikkert opstår fejl på trods af dette.
På serversiden logger næsten alle fejl der opstår i deres asp.net/php/jsp etc. Min pointe er at Javascript fejl kan være mindst lige så slemme som en backend fejl, så hvorfor vil du ignorere dem og ikke logge dem?
Javascript er forretningskritisk kode, det skal behandles med samme respekt som backend kode.
Meldingen fra folk der logger Javascript på live websites er at de bliver overraskede over hvor mange fejl de har, når de begynder at logge.
jQuery og de andre har også en backlog med fejl, på trods af deres unittests.
Ang. Exceptinal, så vil jeg ikke give dig ret i at det er de-facto, der er mange andre fejllogning frameworks på markedet. Fx Airbreak.
Jeg kunne skrive et meget langt indlæg om forskellene mellem vores muscula on de andre JavaScript fejlloggere. Men det var nu ikke meningen at dette skulle blive til en salgstale for Muscula. Her er et par få forskelle:
Muscula installeres ligesom google analytics, dvs. Du kopierer bare et script ind på din side, ligesom google analytics. Du skal altså ikke installere noget software på din webserver.
Muscula fanger også fejl på iPad, iPhone og Safari. Det er ellers kun proxino der gør det.
Muscula giver mange flere detaljer on fejlen.
Indlæg senest redigeret d. 09.10.2011 16:07 af Bruger #16810