C# program virker ikke på andre pc'er.

Tags:    c#

Hej

Jeg har skrevet et C Sharp program, som virker fint på den pc har jeg skrevet det på. Det er et program som udpakker .rar filer.
Når jeg trykker på den knap som skal gøre udpaknings processen,
så kommer der en pop error, hvor den siger noget med at den ikke kan finde en fil, som har samme navn som mit udpaknings library.

Så jeg mistænker lidt at den ikke har det library med, på en eller anden måde.

Se error screenshot her: http://uploadpic.org/v.php?img=7MTZLL5Kq

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilket .NET Framework er dit program udviklet med ?..

Det kan godt tænkes, at du har udviklet det med 4.0 Frameworket, som så er installeret på din computer; men ikke på den anden computer.

4.0

Har tjekket begge har 4.0

Hmm... Har du nogle særlige filer, du benytter dig af i dit program ?

Fejl: kan ikke indlæse chilkatdotnet4 - du mangler vidst at kopiere en dll fil med over:

http://www.chilkatsoft.com/downloads_DotNet.asp

Hvis du bruger chilkatdotnet4.dll, så skal denne også kopieres over til alle de andre pc'er der skal kunne køre dit program, da chilkatdotnet4, vidst nok ikke er en del af .NET frameworket.

Dog er det ikke sikkert, at du blot ved at kopierer, filen over til den anden computer, og lade .dll filen ligge i samme path, som dit program. At dit program derefter vil virke.

Hvis man gerne vil sikrer sig 100%, på at sine 'kunders' pc'er kan køre sit program, bør man lave en setup, der tjekker om de pågældende componenter, er installeret på computeren, hvis de ikke er så skal installerer setup'en automatisk, de påkrævede komponenter.

Men i dit tilfælde er det nok ikke det du har behov for lige nu ?

jeg ville foreslå, først at forsøge at lægge chilkatdotnet4.dll, ved siden af din .exe fil, og så forsøge at afvikle programmet. Hvis det stadigvæk fejler, så skal du installerer Chilkat.NET på selvstændigt via Chikat's download side. Og når du derefter har installeret dette, så prøv at kør dit program igen :)

Håber at dette giver lidt mening for dig :)

Hvis du bruger chilkatdotnet4.dll, så skal denne også kopieres over til alle de andre pc'er der skal kunne køre dit program, da chilkatdotnet4, vidst nok ikke er en del af .NET frameworket.

Dog er det ikke sikkert, at du blot ved at kopierer, filen over til den anden computer, og lade .dll filen ligge i samme path, som dit program. At dit program derefter vil virke.

Hvis man gerne vil sikrer sig 100%, på at sine 'kunders' pc'er kan køre sit program, bør man lave en setup, der tjekker om de pågældende componenter, er installeret på computeren, hvis de ikke er så skal installerer setup'en automatisk, de påkrævede komponenter.

Men i dit tilfælde er det nok ikke det du har behov for lige nu ?

jeg ville foreslå, først at forsøge at lægge chilkatdotnet4.dll, ved siden af din .exe fil, og så forsøge at afvikle programmet. Hvis det stadigvæk fejler, så skal du installerer Chilkat.NET på selvstændigt via Chikat's download side. Og når du derefter har installeret dette, så prøv at kør dit program igen :)

Håber at dette giver lidt mening for dig :)

Har nu prøvet de forskellige ting du foreslog og synes kun jeg kan få det til at virke hvis jeg installere den msi fra Chikats site.

Er der en måde man kan smide den msi fil med i programmets exe fil?
Så den først bliver installeret også mit program?

Okay, det tænkte jeg nok, selvom jeg havde håbet på det andet. Da det begynder, at blive lidt mere besværligt.

Men, jo det kan man godt, det du taler om der hedder en BootStrapper.

Du skal hente følgende program, til at lave din bootstrapper med
http://archive.msdn.microsoft.com/bmg

Herefter så kan du følge den 3. del af denne blog:
http://tsvyatkokonov.blogspot.com/2009/03/normal-0-21-microsoftinternetexplorer4.html

Hvor du bare skal udskifte alt med java, med dine informationer omkring Chikat.

Med denne metode laver, du en installer til dit program, og installerer alle de nødvendige ting, for at få dit program til at køre.

Efter du har benyttet dig af denne metode, skulle dit program gerne virke på alle pc'er, også dem der ikke har .NET 4.0, men de henter det så bare imens de installerer.

Der er lige to ulemper, ved denne metode. Den ene er at man skal have Visual Studio (ikke express, men den rigtige)

Og den anden er, at outputtet, er en .msi fil og en setup.exe . Hvor det så kun er setup.exe man skal køre, for at installerer programmet korrekt.

t