Valg af editor

Tags:    web-editor

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg ville høre til hvilke editor folk vil anbefale?

Jeg har indtil i dag brugt Dreamweaver og HTML-kit...

Det vigtigste krav er sådan set at den har en indbygget FTP funktion så jeg kan arbejde på filen direkte og at når jeg gemmer filen så uploades den helt automatisk. Den må gerne kunne have adgang til flere FTP adresser på samtid.

Så kom gerne med forslag, da jeg ikke synes voldsomt meget om Dreamweaver og HTML-kit er ikke voldsom godt til JS og PHP med hensyn til syntax highlightning.
HTML-kit har jeg også haft en del problemer med og gider ikke rigtig bruge voldsom meget mere tid på det.

Glæder mig til at se hvad i kommer med

19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg er lidt af en begynder i programmering og dermed web-kodning, og synes at notepad er fantastisk, da det lærer dig koderne og opbygningen af sproget så meget bedre end en editor :)

Hvordan det? Uden syntax highlighting og error checking bliver fejlene, som man helt sikkert vil lave som nybegynder, ikke fanget i tide og uden IntelliSense er man tvunget til konstant at slå ting op, ikke nødvendigvis fordi man ikke ved hvad det man skal bruge kan, men nærmere fordi man måske ikke kan huske hvad de hedder eller hvordan de staves. Programmering bør ikke være om udenadslære og hvor mange tags man kan huske i hovedet, men derimod om at bruge de bedste værktøjer til at skabe noget kreativt. Med Notepad som editor så er der langt flere mulige frustrationer end der behøver at være og hvorfor dog sigte efter det? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg er lidt af en begynder i programmering og dermed web-kodning, og synes at notepad er fantastisk, da det lærer dig koderne og opbygningen af sproget så meget bedre end en editor :)

Hvordan det? Uden syntax highlighting og error checking bliver fejlene, som man helt sikkert vil lave som nybegynder, ikke fanget i tide og uden IntelliSense er man tvunget til konstant at slå ting op, ikke nødvendigvis fordi man ikke ved hvad det man skal bruge kan, men nærmere fordi man måske ikke kan huske hvad de hedder eller hvordan de staves. Programmering bør ikke være om udenadslære og hvor mange tags man kan huske i hovedet, men derimod om at bruge de bedste værktøjer til at skabe noget kreativt. Med Notepad som editor så er der langt flere mulige frustrationer end der behøver at være og hvorfor dog sigte efter det? :)

Well, jeg er en problemskaber ;)

Ej, mener bare det er godt at have en grundviden om html, og ikke lære det hele gennem en editor, men det er bare min personlige mening :)

Hey.
I GNOME distobutioner af linux er gEdit startart editor. Og den findes også til Windows og Mac.
Det er en total cool og meget populær editor, for der findes ekstrem mange plugins. Også til webudvikling. Og så tilbyder den godt og vel syntax highlight for alle sprog.
Editoren er ganske vist super lightweight, men ved brug af plugins vælger du mange funktioner du ønsker at slå til. Så den kan godt tilbyde mange funktioner hvis det er det du ønsker.

Bruger gEdit båder når jeg laver HTML, CSS, PHP, F#, C eller bare lynhurtigt skal rette noget i andre sprog.
http://projects.gnome.org/gedit/

Og så er det jo Open-Source, og det kan man jo godt lide :)

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2011 23:20 af Bruger #5097
Mit valg faldt på Aptana studio 3.
Synes det virker godt, samt det har en flot brugergrænseflade.

Nu ved jeg ikke lige om man kan kalde det en editor og alligivel :)
Personlig så bruger jeg PHPEdit, som jeg synes har alt det man skal bruge :)

Ej, mener bare det er godt at have en grundviden om html, og ikke lære det hele gennem en editor, men det er bare min personlige mening :)

Med det rette værktøj er man mere produktiv og kan derved hurtigere opnå erfaring.

Man lærer ikke noget ved, at spilde sin tid.

Med det rette værktøj er man mere produktiv og kan derved hurtigere opnå erfaring.

Man lærer ikke noget ved, at spilde sin tid.

Amen!! :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvis du bare vil kode, så er Notepad++ ret god... Jeg tror dog ikke den har FTP-support. Den er en avanceret (dog stadig ultra-simpel i forhold til andre) udgave af notepad, i det den har syntaksfarvning for et væld af sprog plus nogle andre muligheder.

phpDesigner er ikke så god i mine øjne, den er mega tung at arbejde med og langsom til tider.

Brug Netbeans IDE...det holder...

Den har også en god PHP og HTML code-help engine - noget jeg syntes er rigtig godt!

Læs mere om det HER:

<< < 12 > >>
t