Simpelt problem med javascript includes

Tags:    html javascript

Hej. Jeg oprettede i dag en ret forvirrende tråd, men da jeg fik det løst, og for at forvirringen ikke skulle blive endnu større, oprettede jeg en ny tråd til dette spørgsmål. Nu har jeg nemlig fundet ud af, hvad der konkret er problemet.

Jeg har hentet et script til at ændre på select bokse, så de bliver pænere / jeg kan selv lave layoutet. Det er bare sådan, at hvis jeg includer det script inden i head får jeg ét problem, hvis jeg includer det uden for head; et andet problem.

Inde i head

- Billedet/den nye styling vises ikke.

Udenfor head

- Andet javascript "deaktiveres". Eller det virker det i hvert fald til. Dog kun på de sider, hvor dette script benyttes (overordnet head.php fil der inkluderes i alle filer)
- Derudover virker lige netop dette script.

Live eksempler og kode er uden problemer muligt, men for ikke at gøre det besværligt starter jeg med 2 billeder i stedet. Derpå er markeret, hvordan det er ved de forskellige måder.

Se billede her på photobucket...

Håber på nogle har en løsning - og på forhånd tak.

Mvh.
Christian

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du includer denne funktion som det første javascript.
Fold kodeboks ind/udKode 

og skifter linje 144 i formstyling.js ud med:
addListener(window, 'load', Custom.init);

og sletter onload i body og skriver et skriver på linje 129 i samme fil:
addListener(window, 'load', function(){updateClock(); setInterval('updateClock()', 1000 ); showLvl();});

uden at se koden for de to script vil jeg antage de gør en af to ting.

1. Tildeler sig selv til onload eventen direkte 'window.onload = callme'.
2. Her en funktion med samme navn.

I begge tilfælde vil det sidst erklæret script vinde.

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2011 08:27 af Bruger #5620
Tak for hjælpen, det kan godt være, det er dét, der problemet. Jeg er dog ikke sikker, så her kommer lige noget kode...

Selve scriptet - formstyling.js

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Javascriptdelen af head.php (det der inkluderes i hver fil)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Den del der bliver stylet

Mange, mange tak for svaret. Det virker! Jeg har dog lige et sidespørgsmål. Ved min normale select boks virker den funktion jeg har sat på, som skal "show/hide" nogle divs. Den virker dog ikke med stylingen. Ved du hvordan, man kan få "det sat ind i scriptet"?

I den kode der, var det ikke med, men du kan se hvordan scriptet kaldes her, resten kan ses i de ovenstående filer.

EDIT:
Jeg er ikke specielt god til JS. Så det er tænkeligt, det er meget nemmere bare at omskrive scriptet til show/hide, så det sættes på options eller lign...

--------------------------------------------------------------------------

Mange, mange tak for hjælpen endnu en gang. Det lykkedes mig at ordne problemet ved blot at sætte onclick="showdiv(this.value);" på options i stedet for onchange="showdiv(this.value);" på select.

Tråden lukkes.

--------------------------------------------------------------------------

Tråden genåbnes.

Jeg har netop opdaget, at løsningen med onclick på options ikke virker i Chrome. Så spørgsmålet før er stadig aktuelt.

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2011 17:11 af Bruger #16043
t