Problem med <li> på server/localhost

Tags:    asp.net

Hejsa
I et tidligere indlæg blev jeg rådet til at bruge <li> i min top-menu istedet for at bruge tabel.
Dette kunne jeg godt se, og jeg fik efter lang tid det til at virke som det skulle og se rigtigt ud. Dette var localhost hvor det var lige som det skulle være.
Jeg rettede lidt andre småting som jeg har bakset med og ville så ligge alle mine rettelser op.

Til min store forfærdelse kommer min main-menu nu pludselig i liste-form istedet for at være horisontal.
Man kan se dette på min udviklings side hvor den nu er vertikal.

Jeg poster lidt CSS i håb om en kan se hvad der er grund til det ser rigtigt ud på localhost, men ikke på serveren?

Markup:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

CSS:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Begge udgaver er konstrueret forkert..

Den korrekte opstilling er

Ikke

og slet ikke

Du må tilpasse din CSS herefter...

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2011 18:39 af Bruger #10216
Produktionsmiljøer og testmiljøer er altid forskellig, med mindre du bestyrer begge dele.

På testmiljøer kan du have features slået til/fra som f.eks. automatisk retter din HTML. Den slags har jeg f.eks liggende på de webservere jeg administrerer. Men det er relativt få leje-hoteller som benytter dette, da det kan ramme performance - det koster penge når man skal have mange kunder på een server :).

Nu kender jeg ikke .NET miljøer, men det kunne være en tanke.

ASP.NET development serveren er ikke den samme som IIS, men derimod en selvstændig webserver med kodenavnet Cassini. Det er sjældent jeg oplever de helt store forskelle imellem de to, men sådan noget som URL rewriting virker forskelligt, da ASP.NET Development Server kører ALLE requests en tur forbi .NET, i modsætning til IIS (med mindre den er sat op til det). Renderingsforskelle imellem de to tror jeg praktisk talt aldrig jeg har oplevet, i de 6-7 år jeg har beskæftiget mig med ASP.NET :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2011 21:03 af Bruger #1
Michael
Tak for hjælpen så må jeg lave det om, men undrer mig stadig det ser korrekt ud på localhost, men ikke på serveren.

Er vel to forskellige webservere, der fortolker koden på 2 forskellige måder.. Kan også nemt være din browser, særlig firefox, der ofte kan finde på at vise forskellig mellem localhost og live.

Er vel to forskellige webservere, der fortolker koden på 2 forskellige måder.. Kan også nemt være din browser, særlig firefox, der ofte kan finde på at vise forskellig mellem localhost og live.
Ville jeg tro hvis det ikke var samme producent der lavede begge systemer, så ville tro at når der stod MS og specielt Visual Studio på værktøjet der udvikles i ville den levere det samme resultat som MS asp.net -serveren.
Den har jo sin egen indbyggede test-server og ville da tro den skulle levere samme resultat som den man uploader til, men åbenbart ikke.
Det blev testet i IE for at sikre dette ikke var sagen :)
Må bare prøve mig frem hvad serveren leverer så og overholde standarterne korrekt :)

øh ok, du mener at at begge servere kører IIS som jeg forstår det :=)
Så lyder det spøjs ja, men sådan er det jo ind i mellem (har ikke set gnu's svar, men hænger jo nok sikkert sammen med dette).

øh ok, du mener at at begge servere kører IIS som jeg forstår det :=)
Så lyder det spøjs ja, men sådan er det jo ind i mellem (har ikke set gnu's svar, men hænger jo nok sikkert sammen med dette).

asp.net serveren kører IIS ja, og den indbyggede test-server i Visual studio ville jeg mene burde havde samme fortolker og levere samme resultat som serveren jo :) Da det du bygger i Visual Studio jo skal op og ligge på den server, og derfor også helst levere noget der ligner det den vil vise når det kommer op på serveren og her har MS det jo relativt nemt da de jo udvikler begge så bør være muligt at få samme resultat frem i begge skulle man mene.
Men tak for hjælpen begge to.

Michael & Kasper
Mange tak det gav rigtigt god mening :D Så forstår jeg det meget bedre!
Så har jeg fået det rettet så det ser korrekt ud nu på min udviklingsside, og faktisk kan jeg nu se at det er endnu mere optimalt end tidligere (fra localhost) da den dækker endnu bedre.

t