RSS feed med style

Tags:    php css rss mysql

God formiddag alle udviklere!

Jeg vil gerne opsætte et RSS feed til en hjemmeside jeg hjælper med nogle ting. Det RSS feed jeg skal lave skal bestå af alle blog-indlæg der bliver skrevet.

Jeg har godt kunne opsætte selve det RSS feed som skal bruges, men jeg vil gerne have det lidt ligesom her:

http://www.geriche.dk/naturbloggen/feed/rss/

Der kan man abonnere på det nyeste feed, og der er en fed opstilling med et fedt style.

Hvordan vil I opstille kodningen så det bliver sådan der?

Med venlig hilsen,
Daniele :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er din browser der bestemmer designet når det er en direkte ATOM/RSS feed. Firefox gør den rimelig lækker at se på :)

At opstille koden, er bare at repræsentere dine data efter RSS syntaxen. Kig på hans syntax, eller kig lidt rundt omkring på nettet. Det er ikke så svært og der er masser af tutorials.

forstår ik helt det med CSS? det er vel folks RSS reader der styler dit XML/RSS

men ellers er det bare at udskrive dit data som XML istedet for HTML som du gør på din blog.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2011 14:49 af Bruger #3427
Tak til jer begge. Vil tage et kig på det :)

Er jo total ligegyldig hvordan din xml ser ud, med mindre du da forventer at andre skal kode op i mod det i den anden ende, så er det da rart det er læse venligt.. Ellers er det lige som sæbebil, at det er op til den rss reader folk nu engang bruger.

Med mindre, der sker et vidunder come-back, så tror jeg det stille og rolig dør ud, det er desværre ikke brugervenlig nok til mening mand. kræver en extension til chrome, og har også hørt at firefox vil (har?)droppe rss.

t