Forum valg - under kategori efter overkategori

Tags:    mysql php javascript

Hej Udviklere. :D

Jeg er ved at optimere mit forum lidt, så er igang med at inddele forums i over kategori - fx er der en over kategori, som hedder sport - derunder er der fx to kategorier håndbold og fodbold.

Der er bare det, at når man så skal vælge en kategori når man laver et indlæg, så vælger man først over kategorien og så alt efter hvilken over kategori det er, skal under kategorierne komme frem - faktisk stort set det samme som på Eksperten.dk.

Jeg ved dog bare ikke helt, hvordan jeg skal gøre det? Kan php gøre det eller skal der javascript inde under?

I får også lidt kode, så i kan se, hvad der er med at gøre:

Selve formen: Hvor i kan se, at der er to bokse med over_cat_name og cat_name.
Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak for hjælpen :)

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2011 18:34 af Bruger #15747
1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det gør man med ajax. Alt efter, hvor statisk din side er, hvis dine kategorier sjældent ændrer sig, kan du vælge at cache kategorierne, kunne forestille mig at dine sub kategorier ændrer sig oftere, så dem vil du måske også vælge at cache, men kun for kortere tid.

Nå, men det var lidt offtopic, var egentlig ajax jeg ville have dig frem til, går ud fra det er det du spørger til, at du ikke gider, at siden skal hentes forfra for at hente listen af subevents.

Eksempel her (tror jeg skimtede kun, er i hvert fald i samme spor)
http://roshanbh.com.np/2008/01/populate-triple-drop-down-list-change-options-value-from-database-using-ajax-and-php.html

t