Tilbagemeldings-besked ved oprettelse

Tags:    php

Hej,

Jeg sidder i øjeblikket og er igang med en vigtig opgave, og arbejder på min skoles server.

Jeg har altid ku lave' en tilbagemeldings-besked, når jeg har oprettet feks en kunde eller lignende på min side, hvor der så bare står ;
Kunden er nu oprettet!

har altid brugt præcis de samme koder.

- I min form, sender jeg fra action='' min side videre til en anden side,
hvor den derfra laver en header der ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og oppe over min form laver jeg den her:

Fejlen ligger på min opretkunde side, hvor de skriver sådan her ;

Notice: Undefined index: opret in /home/nicolai.wi4/public_html/opretkunde.php on line 75 .

Nogen der ved hvad jeg skal gøre? Det haster, så hurtigt svar - mange tak!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Nicholai,

Du skal tjekke om $_GET indeholder den key, før du forsøger at benytte dig af dens value. Det gøres typisk med isset() funktionen, eller en af de array relaterede funktioner til at tjekke efter en specifik key. Her er et eksempel der ikke burde give fejlen:

Jeg vil tro at grunden til at den kode du normalt bruger, pludselig giver fejl, er at du nu er på en server med en lidt striksere PHP opsætning, enten fordi det er en anden server eller fordi PHP versionen er blevet opgraderet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2011 11:44 af Bruger #1
Kan du prøve at ændre din Header Location til den fulde URL?

Hvis det er på en windows server, så får du balade, hvis den header ikke ligger helt i toppen..

@Kasper, vil det kode ikke også give fejl, hvis værdien er null, eller går den allerede ud af funktionen, hvis første statement med isset er false ?

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2011 12:09 af Bruger #10576
Hvis det er på en windows server, så får du balade, hvis den header ikke ligger helt i toppen..

Det gælder alle servere, at header skal sendes før data. Output buffering kan hjælpe med, at sende data til sidst.

yep - du kan bare slippe afsted med det, man bliver nemmere straffet af iis :=)

@Kasper, vil det kode ikke også give fejl, hvis værdien er null, eller går den allerede ud af funktionen, hvis første statement med isset er false ?

Ja lige så snart bare en enkelt del af et if statement med AND operatoren fejler, så hopper den ud :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t