Søg i list array

Tags:    c# asp.net

Hej Alle.

Jeg har følgendene kode

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at sortere index nummer [0] så de kommer i rækkefølge. 0,1,2,3,4,5 o.s.v og ikke 1,3,2,5,4 o.s.v. i arraylisten. Men jeg kan ikke helt kringle den.

Jeg har prøvet tableListTwo.Sort(), men hvordan fortæller man den at sortere [0] i alle entries.

Håber nogle kan hjælpe.
Mvh.

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2011 11:54 af Bruger #16700
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke vise nogle linjer af det du ønsker at sortere? For jeg forstår ikke helt spørgsmålet, andet at du vil have 0 til at komme før 1 :-)

Nu taler du både om arraylister, men nævner i koden en tableList, så er en anelse forvirrende, men hvis det er et string array, så bør du kunne bruge sort, til at sortere den alfabetisk. Index starter ved 0.

alternativt: lines.OrderBy(x=>x).ToList();

er de, dét som du vil?

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2011 14:52 af Bruger #16372
Prøver igen.
tableListTwo er en ArrayListe. Det jeg gør er at jeg har en fil som indeholder følgendene.

1#h#h#h#h#h#h#h
3#j#j#j#j#j#j#j
2#j#j#j#j#j#j#j

Dette bliver læst af metoden og split fjerner så #. Hvert split får så sit eget index f.eks nummer [0] som indenholder informationerne. Som er h i nr 1. Index nr [1] indenholder j og det samme gør [2].

Det jeg godt kunne tænke mig er at. Min metode kan sortere talne som ligger på [0] så vidt jeg forstår.

Så de i min tableListTwo (som er en Array.Liste) står i rækkefølge.
Og ja, det er et String array som jeg kommer ind i min tableListTwo.

Jeg er ingen ørn til dette, så måske forklare jeg det ikke så godt som man kunne, med mere erfaring bag sig.

Hele metoden kan ses her.

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2011 15:03 af Bruger #16700

t