Godaften
Jeg har tidliger forsøgt at få løst en "problemstilling" med at en side kun skal vise nogle data for en begrænset periode hvilket jeg fik løst, men dette var på en side uden masterpages. Da jeg nu forsøgte at ligge dette ind i masterpages oplever jeg nogle lidt underlige ting.
1. Page_Load kommer før OnPreRender?
2. Page_Load kommer jeg ind i ved debug hver gang der laves en interaktion, som knaptryk olign, men OnPreRender kommer jeg kun ind i første gang siden loades.
3. Er der en anden måde at tilgå OnPreRender end ved at override den så den får:
- protected override void OnPreRender(EventArgs e)
- {
- base.OnPreRender(e);
- }
4. Når man tilføjer en "
<meta http-equiv="refresh" content="5">" bør det så ikke også gøre at man kommer ind i page_load og prerender hver femte sekundt når den refreshes?
Er der nogen der kan forklare hvorfor det hænger sådan sammen?
For jeg synes jo OnPreRender bør komme før Page_Load, og at den skal køres hver gang selve siden skal loades.
Det skal siges de ovenstående er allesammen på ASPX-siden og ikke på masterpagen.
UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Problem er fundet! Grunden til det ikke virkede med master pages var pga. jeg ikke overholdt min egen stil.
I min masterpage havde jeg en ContentPlaceHolder i mit <HEAD> -tag og <BODY> -tag, men i min side (content page) havde jeg kun en <asp:content> der passede med den fra masterpagen.
Så lavede en ny contentpage og Page_PreRender og den kommer nu ind i den hver gang.
- protected void Page_PreRender(object sender, EventArgs e)
- {
- Page.Title = "New Title";
- }
Indlæg senest redigeret d. 18.09.2011 16:33 af Bruger #16651