Hej
Jeg er rigtig træt af mit kontors måde at håndtere arbejdstid på. Vi er ca. 32 mennesker der dagligt skal taste vores arbejdstider ind i et Excel ark. hvorefter vi skal farve arbejdstiden grøn og så skal den farves gul af chefen.
Desuden har vi nogle gange nattevagter hvor man er på fra efter arbejde typisk 1530 til 0800 morgenen efter, men i vores skema skal vi vælge et punkt der hedder V og så taste fra 0730 til 2359 og så regner den det ud.
Desuden viser systemet hvor meget overarbejde man har.
Problemet er bare at dette ark er låst og skal åbnes op og kun kan ændres af en person af gangen, og der er altid en fare for at noget bliver slettet eller lign.
Derfor ville jeg gerne prøve at lave mit eget system, jeg kan bare ikke helt regne ud hvordan den overordnede logik skal se ud. Eller kan det i det hele taget betale sig at ændre et excel ark til et hjemmeside lignende system?
Logikken jeg havde tænkt mig.
Menu - Tast arbejdstid - Se arbejdstider - Godkend arbejdstider
Tast arbejdstid:
Nogle inputs med javascript logik for at gøre det nemmere at taste + autovælg af dato og diverse andre småting for at gøre man blot skal taste sit eget Medarbejder nummer eller vælge om det var en anden dato eller rette standard tiderne.
Se arbejdstid:
Herinde ville man så kunne få statestik over en arbejdstider samt hvor meget eller hvor lidt overarbejde man har.
Godkend arbejdstider:
Ville være for chefen som så kan godkende hver enkelts eller alle folks arbejdstider for en hel dag og/eller blive gjort opmærksom på hvis nogen mangler at taste.
Hele dette system havde jeg tænkt mig at kode i php og javascript samt opbevare dataene fordelt i nogle tabeller i med MySQL.
Forslag modtages gerne
Mvh
Buch