Hvad er fremtiden inden for web-programmering

Tags:    web-udvikling

Hej.

Jeg har tænkt mig at prøve at lære at lave hjemmesider. Men jeg ved ikke helt hvilket sprog jeg skal lære, når jeg har lært html. Skal det være javascript asp.net, eller bare php css og html?? kort sagt hvad er fremtiden inden for web programmering?

Mvh Christoffer

55 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 34 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mange tak for svarene, men er JSP ud-dødt ? :D

Tjah, jeg kender ikke til nogen, som bruger JSP længere, men Java servlets, som er tæt op af det samme bliver brugt i stor stil i enterprise setups (banker, forsikringshuse, sygehus...store firmaer).

Jeg ville begynde med HTML, CSS og PHP.
Rails er svært at komme igang med, kæmper selv en del. Der er PHP noget lettere at forstå og lære.

God fornøjelse og klø på :)
med venlig hilsen
Nikolaj

Jeg ville begynde med HTML, CSS og PHP.
Rails er svært at komme igang med, kæmper selv en del. Der er PHP noget lettere at forstå og lære.

God fornøjelse og klø på :)
med venlig hilsen
Nikolaj

Rails er skam ikke så svært :)
Man skal "bara" have foreståelse for MVC modellen.

Vil anbefale Railscasts

Med venlig hilsen,
Asker

Jeg har kigget lidt på asp.net og har fundet nogle tutorials på asp.net. Du kan dog vælge mellem 3 forskellige udgaver af asp.net: Web pages, Web forms og MVC, jeg synes at MVC ser bedst ud. Er i enige I det eller hvad er da forskellen. Kan forstå godt forstå WEBform ( det er en slags desktop programmering?) Men hvad er overhoved forskellen på MVC og Web pages :D !?

Indlæg senest redigeret d. 09.10.2011 17:39 af Bruger #16248
t