Hvad er fremtiden inden for web-programmering

Tags:    web-udvikling

Hej.

Jeg har tænkt mig at prøve at lære at lave hjemmesider. Men jeg ved ikke helt hvilket sprog jeg skal lære, når jeg har lært html. Skal det være javascript asp.net, eller bare php css og html?? kort sagt hvad er fremtiden inden for web programmering?

Mvh Christoffer

55 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 34 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ha ha ok, var også lidt overflødigt, det var jo bare for at lokke folk hurtigere over :=)
fornuftig valg, og tak for info

Som sæbekassen siger, så er Canvas hardware accelereret i de fleste browsere, og det er faktisk endda et krav i standarden (HTML5, som dog ikke er helt færdigbrygget).
API'et til at bruge canvas er også veldefineret (igen...HTML5 er ikke helt færdig), så hvis man holder sig til det og ikke bruger canvas.veryFastRenderingWhichOnlyWorksInFirefox() så burde det virke alle steder.

Dog har Microsoft udtalt at de aldrig vil supportere WebGL udviddelsen til Canvas, så 3D vil nok kræve en anden browser, men 2D skal hardware accelereres alle steder.

Hej.

Jeg har tænkt mig at prøve at lære at lave hjemmesider. Men jeg ved ikke helt hvilket sprog jeg skal lære, når jeg har lært html. Skal det være javascript asp.net, eller bare php css og html?? kort sagt hvad er fremtiden inden for web programmering?

Mvh Christoffer

Med fare for at virke for negativ, så er fremtiden for webudvikling outsourcing. Hvis du laver hjemmesider for andre i CMS, så er fremtiden i at projektstyre dine outsourcere. Hvis du laver store komplekse systemer er der noget udvikling til dig selv, men sikkert stadig outsourcing.

Realiteten er bare at det i Danmark er svært at konkurrere med en timeløn på 75 kroner - og den arbejdskraft du har i den anden ende er softwareingeniør med mange års erfaring.

Så projektstyringsegenskaber skal man nok lige huske i den liste over ting man skal lære.

Med fare for at virke for negativ, så er fremtiden for webudvikling outsourcing.

Det er der heldigvis delte meninger om :-)

Med fare for at virke for negativ, så er fremtiden for webudvikling outsourcing.

Det er der heldigvis delte meninger om :-)

Det er måske ikke så meget om meninger som om virkelighed. Slå et smut forbi amino.dk og se hvor mange der driver outsourcingvirksomheder, de sidste mange opgaver jeg har haft har jeg outsourcet til kina/Rusland. Det er svært at forstå hvorfor man skal lave trivielle opgaver, når man kan betale sig fra det. Jeg laver selv alt det "hard-core", men alt det trivielle ryger ud af landet. Sådan er det for rigtig mange ting - og det vokser kun. Verden bliver mindre og mindre, det er en kæmpe fordel at arbejde forskudt med tidsforskel, når jeg møder på arbejde, er mine freelancere typisk færdig med det jeg skal bruge. Så spilder jeg ikke tid.

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2011 13:31 af Bruger #2730
Det er også et spørgsmål om politiske beslutninger. De vil jo gøre alt muligt for at holde udviklingen indenfor Danmarks mure.

Og antallet af jobopslag for web udviklere eksploderer, så web udviklerne i Danmark bliver bestemt ikke arbejdsløse lige forløbig.

At i sidder og diskuterer giver jo ikke rigtigt Christoffer et fornuftigt svar på hvad han skal lægge ud i.
Nu ved jeg godt, at han spurgte hvad fremtiden var, men det lader til, at han tog lidt for store ord i munden, da det tydeligvis fører til en voldsom diskussion.

For at komme med et klart svar, vil jeg klart mene at du skal lege lidt med PHP, Christoffer :-)

At i sidder og diskuterer giver jo ikke rigtigt Christoffer et fornuftigt svar på hvad han skal lægge ud i.

Det var jo også det, diskussionen gerne skulle kaste lidt mere lys over, for når man snakker om "fremtiden" så lægger det altså op til et svar, som ikke er 100% klart. Nu gik ét indlæg på, at web udvikling på det nærmeste slet ikke har en fremtid medmindre man er en underbetalt kineser, og det må jeg så erklære mig uenig i.

By the way, så er et forum netop stedet, hvor man har en diskussion.

By the way, så er et forum netop stedet, hvor man har en diskussion.

Det er sandt, men derfor synes jeg stadigvæk, at manden manglede et ordentligt og ligeud svar! :-)

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2011 17:42 af Bruger #16767

Det er sandt, men derfor synes jeg stadigvæk, at manden manglede et ordentligt og ligeud svar! :-)

Well...der er jo masser af svar. Nogle rigtig gode nogen endda, men når nogen siger noget, som jeg er uenig i, så siger jeg til...og så siger de naturligvis, at jeg tager fejl, og så ruller bolden frem og tilbage :-)

t