Hvad er fremtiden inden for web-programmering

Tags:    web-udvikling

Hej.

Jeg har tænkt mig at prøve at lære at lave hjemmesider. Men jeg ved ikke helt hvilket sprog jeg skal lære, når jeg har lært html. Skal det være javascript asp.net, eller bare php css og html?? kort sagt hvad er fremtiden inden for web programmering?

Mvh Christoffer

55 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 34 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke nødvendigt, men vil alligevel mene det er ekstremt vigtigt at kunne, for at style dine sider :D

Og skal det være Asp eller php? jeg ved godt at begge sprog bliver udviklet , men hvilket et er der mest fremtid i?

på forhånd tak!

Det kan jeg ikke svare på.
Men jeg ved at folk er meget uenige

Indlæg senest redigeret d. 03.09.2011 20:15 af Bruger #10410
Igen mange tak, jeg må kaste mig ud i html læsningen :D

Flash/Silverlight er nok ikke værd at begynde på, for de er på vej i graven til fordel for JavaScript som kan/vil kunne det samme.

Derudover er jeg meget enig med Nicky i hans gennemgang af sprogene (i hans første post).

Nu debatten lidt lever, så vil jeg da prøve at køre den videre Robert, jeg ved godt at mange deler din holdning, og benytter personlig heller ikke nogen af de to teknologier, men så længe at Flash/Silverlight har den kæmpe fordel, at de har adgang til hardware resourcer, så de fx kan tage GPU i brug, så har de altså en kæmpe fordel, og det er jo nok tvivlsomt hvorvidt JS nogensinde vil kunne dette.

(hvis MS og Mozilla/Google så kunne blive enige om enten directx (sker nok ikke ;) ) eller webgl, så var der ligesom et alternativ, men det ser jo desværre ikke realistisk ud).

@Benni: Canvas API'et er allerede GPU/hardware accelereret i mange moderne browsere (Chrome, Firefox osv.)

Flash/Silverlight er nok ikke værd at begynde på, for de er på vej i graven til fordel for JavaScript som kan/vil kunne det samme.

Det er korrekt at HTML5 og Javascript vil kunne erstatte mange opgaver fremover, hvilket jeg også nævner i den første post... min anden post var mest et lille indskud omkring hvilke fordele der kunne være.

Jeg ved i hvert fald, at hvis jeg har lavet et desktop applikation, og det er en lidt større af slagsen som skal skrives om det en web applikation, så ville jeg foretrække at kunne gøre det med så få ændringer som muligt, hvor det - i mine øjne - er nemmest med WPF og Silverlight fra .NET..

Det er jo egentlig også derhen af Microsoft vil med alt det der, få det hele standardiseret og det synes jeg de er godt i gang med - så længe de er så dominerende som de er indenfor styresystemer.

Er jeg helt galt på den, eller er apps til den nye Windows Mobile platform ikke også skrevet i Silverlight?

Og ja, jeg ved godt at man kan gøre det jeg skriver ovenover med Java, men synes C# er et nemmere sprog at gå til - for slet ikke at tale om Visual Studio udviklingsmiljøet..

Sæbe -> ja men med vidt forskellige teknologier bag som rendering, har ikke selv leget med det, men går ud man så igen har problematikken med at én ting ikke er sikkert vil virke i den næste ?

Nicky-> j# :=) ? (ikke at jeg synes der er nævneværdig stor forskel på c# og java).

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2011 06:59 af Bruger #10576
Nicky-> j# :=) ? (ikke at jeg synes der er nævneværdig stor forskel på c# og java).

J# døde i 2005.. http://msdn.microsoft.com/en-us/vjsharp/default.aspx

t