Flash/Silverlight er nok ikke værd at begynde på, for de er på vej i graven til fordel for JavaScript som kan/vil kunne det samme.
Det er korrekt at HTML5 og Javascript vil kunne erstatte mange opgaver fremover, hvilket jeg også nævner i den første post... min anden post var mest et lille indskud omkring hvilke fordele der kunne være.
Jeg ved i hvert fald, at hvis jeg har lavet et desktop applikation, og det er en lidt større af slagsen som skal skrives om det en web applikation, så ville jeg foretrække at kunne gøre det med så få ændringer som muligt, hvor det - i mine øjne - er nemmest med WPF og Silverlight fra .NET..
Det er jo egentlig også derhen af Microsoft vil med alt det der, få det hele standardiseret og det synes jeg de er godt i gang med - så længe de er så dominerende som de er indenfor styresystemer.
Er jeg helt galt på den, eller er apps til den nye Windows Mobile platform ikke også skrevet i Silverlight?
Og ja, jeg ved godt at man kan gøre det jeg skriver ovenover med Java, men synes C# er et nemmere sprog at gå til - for slet ikke at tale om Visual Studio udviklingsmiljøet..