MySQL

Tags:    mysql php html

Hej udviklere!

Jeg har et par spørgsmål omkring det her med at bruge MySQL.

1. Er det overhovedet muligt at bruge uden at kunne php?

2. Kan en php kode skrives inde i en html kode?

Håber der er nogen der kan/vil hjælpe! :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Daniel.

1. MySQL er en database løsning, og kan bruges i mange sammenhæng, som udgangspunkt skal du bruge et programmerings sprog, men du kan godt skrive direkte til en database, kan dog fornemme på din tekst, at du vil bruge det med html og css, nej det er ikke muligt.

2. Ja det kan det sagtens jeg kan komme med et eksempel.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Som du kan se, kan du smutte ud og ind af php ved brug af <?php og ?>, du skal bare huske at navngive din fil .php istedet for .html.

Håber det hjalp

Ja, ellers bliver du rimelig hurtig gråhåret :=)

Databasen kan ikke rigtig præsentere data for dine brugere, der trænger du php, til at give adgang til de data, du ønsker dine brugere skal kunne se, på en pæn og fornuftig måde.

Så det er bedst at lære en smule php før man begynder med MySQL på hjemmesider?

Så må jeg jo bare i gang med arbejdet ;)

Og mange tak for hjælpen!

Indlæg senest redigeret d. 31.08.2011 18:43 af Bruger #16678
Du er mere end velkommen :)

Hej Daniel.

Må jeg anbefale dig at købe to bøger på dansk som kan hjælpe dig igang, både med php mens og mysql.

PHP & MYSQL
Introduktion til PHP, MySQL og Apache

De har hjulpet mig den gang jeg startede.

En anden mulighed hvis du gerne vil lære PHP og MySQL er at tage et kig forbi en hjemmeside jeg har været med til at lave:

PHP GUIDE FOR BEGYNDERE

Her tilbyder vi over 20 gratis PHP og MySQL video vejledninger på dansk...Faktisk er der yderligere 10 nye PHP og MYSQL videoer på vej, så der skulle være lidt at gå igang med.

Håber du måske kan bruge det....
:D
Mvh
Thomas

Hej Thomas! :)

Kender udemærket godt NemProgrammering.dk, da jeg har brugt den til at lære css, og har da også smugkigget en smule på php oh MySQL på denne side.

Applaus til jer som laver den side, det er et fantastisk redskab!

Når du indsætter en form i en html side så udfylder du action i form f eks. Action="side.php" du behøver ikke benytte php i side.php men du kan godt indsætte data fra form ind i tabellerne med sql....

Bjarke det har du da ret i han kan gøre.

Men så skal han lave det i to filer.
Altså så skal han have

form.html
form_action.php

t