Start af txt-fil fra Javaprogram?

Tags:    java

Hvordan starter/åbner jeg en txt-fil fra Java?

Jeg har lavet et program der skriver til en fil og derefter vil jeg gerne have vist filen. Hvordan kan dette gøres?

Det skal ganske simpelt fungerer ligesom explore åbner en fil. Den åbnes og vises i nodepad.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen
Michael

Jeg har lavet et program der skriver til en fil og derefter vil jeg gerne have vist filen. Hvordan kan dette gøres?

Det skal ganske simpelt fungerer ligesom explore åbner en fil. Den åbnes og vises i nodepad.

Med Venlig Hilsen
Michael

http://javabog.dk/OOP/kapitel15.html

Hilsen Mathias

Med Venlig Hilsen
Michael

For at gøre dette i windows, skal du skrive i registreringsdatabasen. Hvis du laver dit program, så dette kan opnås, ødelægger du derved den porterbarhed der findes i java. Grunden til dette er, at der i f.eks. linux ikke findes en registreringsdatabase. Og derfor vil dit program ikke fungere korrekt.

Det kan dog laves sådan, at man kun prøver at skrive i registreringsdatabasen når man er i windows, men igen gælder det jo om, at programmet skal opføre sig ens - uanset operativsystem.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Med Venlig Hilsen
Michael

For at gøre dette i windows, skal du skrive i registreringsdatabasen. Hvis du laver dit program, så dette kan opnås, ødelægger du derved den porterbarhed der findes i java. Grunden til dette er, at der i f.eks. linux ikke findes en registreringsdatabase. Og derfor vil dit program ikke fungere korrekt.

Det kan dog laves sådan, at man kun prøver at skrive i registreringsdatabasen når man er i windows, men igen gælder det jo om, at programmet skal opføre sig ens - uanset operativsystem.

Hvorfor dog skrive i registreringsdatabasen ?
Du kan eksekvere et program med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Lige nøjagtig denne kode er ikke portabel men i stedet for at initialisere program variablen til en hardcodet værdi kunne det læses fra en XML fil eller noget i den stil. Så får du portabel kode og kan registrere et hvilket som helst program som editor på runtime.

Fold kodeboks ind/udKode 

Okey så har jeg åbnet programmet. Hvordan åbner jeg så min fil deri??? F.eks. c:\\minfil.txt

Fold kodeboks ind/udKode 

Okey så har jeg åbnet programmet. Hvordan åbner jeg så min fil deri??? F.eks. c:\\minfil.txt

Fold kodeboks ind/udKode 

t