Java = return ? ????

Tags:    java

Jeg er igang med at lære om Java , jeg er nået pænt langt , men der bare en ting jeg ikke fatter !!! ..

det er Return, har læst og set masse af tutorials , men fatter bare ikke logicen i det ,

er der nogen som kunne måske skære det ud i pap for mig :P ?
tak skal i have

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Return bruges til at returnere en værdi fra en metode og tilbage til den der kalder metoden.

F.eks.

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Her returnerer minMetode et array med integers (heltal).

I matematik har du en function, f.eks. sådan her:
f(x) = 2*x

f(2) = 4
f(3) = 6

osv.. Udtrykket '2*x' er resultat. I Java skal du dog selv specificere hvad der er resultatet. Dette gøres med return. Eksempel på funktionen i Java (dog kun med heltal/int)

Du bør dog ikke kalde nogen funktion noget så kort som 'f'.

Return bruges til at returnere en værdi fra en metode og tilbage til den der kalder metoden.

F.eks.

Her returnerer minMetode et array med integers (heltal).

hvad mener man med returner , starter det så forfra eller ?

Som brian så rigtigt skriver, så bruges "return" til at returnerer en værdi (man definerer selv, hvilken type). Til den metode som kalder metoden.
Det er også derfor, at alle java applikationer, starter med

Da denne metode retunerer void (ingenting), når den bliver kaldt (som den automatisk gør, når man starter programmet). Et andet eksempel, er hvis man vil have en metode, der returnerer, det største af to tal.

et eksempel på syntaksen at lave en java metode er:

public return type metode navn

Parametre er data som går ind i din metode, og return sørger for du får data ud. Det kunne illustreres sådan her:

parametre (input) -> (metode) -> return (output)

Fold kodeboks ind/udKode 

Her vil result få værdien 7, da det er hvad metoden returnerer.

Håber det har givet lidt mere klarhed.

Det bruges til alle former for metoder der ikke er en void, dvs hvor den er angivet med String, int, double, ArrayList osv kræver at der bliver returneret en værdi.

Se på metoder, som om alle skal udføre en opgave. Nogle skal måske give noget tilbage som bliver beregnet udfra de andre værdier og det er her man bruger return.

Du kan altså give en variabel en værdi på samme måde med en metode, som hvis du bare skriver den ind.. altså int i = minMetode(parametre);

Det bliver også populært brugt til at returnere en boolean for at vise om en operation er udført korrekt, hvis man ikke vil have for mange try/catch i det der kalder metoderne.

Det bruges til alle former for metoder der ikke er en void, dvs hvor den er angivet med String, int, double, ArrayList osv kræver at der bliver returneret en værdi.

Det er ikke helt korrekt. Du kan godt bruge Return selvom det er en void metode. Jeg gætter dog på at forklaringen er langt ud over det som trådstarter er kommet til i Java.

Det er ikke helt korrekt. Du kan godt bruge Return selvom det er en void metode. Jeg gætter dog på at forklaringen er langt ud over det som trådstarter er kommet til i Java.

Ja, det er da vidst egentlig rigtig nok, men som du siger ikke aktuel i den her sammenhæng :)

t