Umiddelbart, eftersom det ligner at du vil implementerer det i JavaScript, vil jeg foreslå dig at præsentere din data i JSON, et elegant og bredt understøttet transport format, som er de-facto data standard for JavaScript. (Kig selv på det, jeg vil foreslå et array af events, med diverse data i et "event" object).
Altså om du skal udregne positioner handler vel om hvor meget data der ligger i dine "event" og hvad dine såkaldte "events" er? Hvis kampen skal være bare nogenlunde interessant at se på skal der jo, ligesom i rigtige kampe, være en del events. Det betyder vel at du bliver nød til at lave et event for hver spilning, for hver tackling, for hver skudforsøg osv. - altså rigtig meget data. Men hvis du har regnekraften til dette så vil jeg da sige at det lyder som et rigtig spændende projekt!
Jeg vil foreslå dig at kigge på enten <canvas> eller <svg> frameworket, hvoraf jeg umiddelbart ville foretrække Canvas API'et, til et FPS spil.
Du skal vel kun gemme positioner for spillerer der er impliceret i eventet, altså har en rolle. De andre kan du bare generere real-time, med lidt randomness og en "kom-ikke-for-tæt-på" algoritme?