Tælle videre, når noget er sandt

Tags:    java begynder

<< < 12 > >>
Hejsa kloge udviklere !

I javabog, på side 47, er en af opgaverne, at man skal udskrive 1,2,3...8,9,10 tabellerne.
Det har jeg løst, ingen problemer. Men hvad er tricket, hvis man ville have den til at udskrive først 1 tabellen, derefter 2 osv.
Fold kodeboks ind/udJava kode 
er koden for mit tabel program.

Er der nogen der kan give pseudo kode for at udskrive alle tabeller fra 1->10 i et rap..
Tror det er noget med indlejret løkker, men syntes jeg har prøvet alt.

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2011 21:59 af Bruger #13297
19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
MB - Kan jeg godt se nu, fangede den ikke først.

Men er det rigtig forstået med indlejret løkker, så når den første er sand, går den videre til den næste og lægger en til "tælleren", og starter forfra på den første. Er det en generel regel, man kan bruge/huske.

@Per ja kan du bruge Java og alle mulige andre sprog til. Men kræver i mit hoved, at man har fået undervisning i programmering (eller selv har læst godt op/er god til mat) for at man har en chance.

Jeg vil give jer ret I at de måske kan være lidt for komplicerede til at starte med, men så er den der til senere.

Hvis man kan lide matematik kan ville jeg umiddelbart synes at der er god mulighed for at komme i gang med de første, selv som "begynder programmør"..

Spare 90 multiplikationer:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2011 10:00 af Bruger #5620
Jeg vil give jer ret I at de måske kan være lidt for komplicerede til at starte med, men så er den der til senere.

Hvis man kan lide matematik kan ville jeg umiddelbart synes at der er god mulighed for at komme i gang med de første, selv som "begynder programmør"..

Jeg elsker ellers matematik. Men du har ret, der er nogle af opgaverne der er lidt svære. Men de er nok meget gode til samtidig at lære programmering.
Har bare det problem, at målet med mit programmering, er langt fra de opgaver, og jeg har svært ved at vide hvad jeg egentlig skal lære/vide for at nå mit eget mål. Så jeg er startet slavisk fra p.1, også hver gang jeg støder på noget nyt, prøver det af, op mod min ide.

Hvad er dit mål, så er det ligesom lidt nemmere at hjælpe dig på vej. Er bare at kode, hvad du har lyst til som udgangspunkt, lidt variation skader jo heller ikke..

Målet er at lave noget fodbold statistik beregner, baseret på en database. Hvor statistikken skal hentes ud med nogle knapper/radiobutton/dropdown/textfelter.

Men, det kommer joh nok. Joh længere jeg kommer i java.

Men det jeg ser som sværest lige nu, er at de knapper man skal kunne trykke på, skal være sammenhængende. Forstået på denne her måde, at hvis man beder systemet om at finde de kampe hvor hold A har vundet x ud af y kampe, på f.eks hjemmebane, og har vundet x ud af y kampe hvor de 2 hold mødtes. Så er tricket hvordan man sørger for at det er det samme hold man finder.

Ved ikke om det overhovedet giver mening, ellers spørg. Kan godt komme med en længere forklaring på ideen,

Forstod jeg ikke lige, men lyder som om du skal hente en liste af hold ud, så man vælger holdet i en dropdown, og herefer ser hvilke kampe de har vundet.. prøv at tegn i hånden først, hvordan du ønsker det skal se ud.

og lav så måske den gui og lav 1 funktion af gangen. Fx en klasse med hold, en kamp klasse osv og så prøv at indbyg desideret funktinalitet.

Det er ikke helt rigtigt forstået.
Men det kan også være svært at forklare, eller det har jeg fundet ud af at det er.

Men sådan som jeg har fundet ud af,
så skal den :
foreach row [dato][liga][hj.hold][udehold][mål.hj.hold][mål.ude.hold]
hente de sidste 10 linier, hvor f.eks. hjemmehold er enten på hjemmebane eller udebane. Og det samme for udeholdet.

Sådan, at den laver beregningerne på de 10 linier, og sætter det op mod den linie den brugte til at søge med. Simpelt, for at få noget statistik beregnet.

Og det er der knapperne skal bruges, for at bestemme hvad der skal beregnes, eller hvilke parametere der skal bruges.

Gav det mening overhovedet.

<< < 12 > >>
t