Java Click to move

Tags:    java

<< < 12 > >>
jeg er lige begyndt at bruge Java (ikke Javascript)
jeg bruger en program som kaldes Eclipse ,

jeg er helt ny til det , men kan forstå nogen lunde sproget begrund af min C# erfaring

ville lige spørge ´om der nogen som ved hvordan jeg ville feks ,
lægge et .GIF fil ind og så få den til at kunne clicke sig rundt
hvor endten jeg clicker på skærmen , rykker den sig derhenn
det skal ikke tweenes .. altså køre flydende henn til hvor men klicker ,
bare sådan teleport agtigt ..
det burdte ikke være så svært at lave :P men kan bare ikke finde ud af hvad scriptet er til det , er der nogen som måske kunne hjælpe mig ville jeg være super glad :)

tusind tak !

19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg mener at du i Java skal lave en mouseListener, altså en listener, som lytter efter hvad brugeren gør med musen indenfor et bestemt område (f.eks. et JFrame)

Er din chat en desktop app, eller er du ovre i noget Applet?

Har du ikke noget kode vi må se?

Jeg mener at du i Java skal lave en mouseListener, altså en listener, som lytter efter hvad brugeren gør med musen indenfor et bestemt område (f.eks. et JFrame)

Er din chat en desktop app, eller er du ovre i noget Applet?

Har du ikke noget kode vi må se?

jamen :P jeg helt ny til java ,
ville bare have en ide om hvordan det listener fungere
jeg har slet ikke gået i gang med at lave noget script
sidder og læser om java ,

er ikke nået dertil hvor man bruger listener nemlig

btw jeg læser om applet lige nu

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 23:24 af Bruger #16745
ok... Vel jeg har ikke beskrevet om mouseListeners, men har beskrevet lidt om actionListeners i denne artikel - Java Programmering 8. Del, Ved ikke hvordan jeg ellers kan hjælpe dig uden at vide konkret hvordan du har tænkt dig at kode det

ok... Vel jeg har ikke beskrevet om mouseListeners, men har beskrevet lidt om actionListeners i denne artikel - Java Programmering 8. Del, Ved ikke hvordan jeg ellers kan hjælpe dig uden at vide konkret hvordan du har tænkt dig at kode det

altså jeg ville bare lægge et .GIF billed af en figur,
det skulle forstille en gammel 2Dchat

og så få det figur til at kunne clicke sig rundt på skærmen ,

Hvis du f.eks. har en applet, så kan du bruge en mouseListener til at finde ud af hvor brugeren har trykket. Du kan herefter 'repainte' dit billede og indsætte billedet en gang til, der hvor brugeren har trykket.

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 23:45 af Bruger #4487
hvordan bruger jeg det applet halløj ,
er det

class apples{
public static void main(String args[])

som man skal skrive første før det kan blive en applet ?

der er bug i
package help;

og

public class Frame extends JFrame implements MouseListener

Indlæg senest redigeret d. 26.08.2011 01:44 af Bruger #16745
Package Help skal du bare ignorerer(eller rettere sagt slette), var fordi at jeg ikke måtte have to klasser, der hed det samme i det samme projekt, så jeg lavede bare en package at have min nye klasse i :)..

Klassen Frame skal extends JFrame for, at denne klasse kan blive til vores vindue. Derudover så skal den implementerer MouseListener, for at vi kan definerer, hvad der skal ske når vi modtager MusseEvents til vores Frame.

Package Help skal du bare ignorerer(eller rettere sagt slette), var fordi at jeg ikke måtte have to klasser, der hed det samme i det samme projekt, så jeg lavede bare en package at have min nye klasse i :)..

Klassen Frame skal extends JFrame for, at denne klasse kan blive til vores vindue. Derudover så skal den implementerer MouseListener, for at vi kan definerer, hvad der skal ske når vi modtager MusseEvents til vores Frame.

ej hvor fedt man ..!
hvor er det så man smider .Gif filerne ,
kan ikke rigtig finde det

men fik det til at virke efter jeg auto fejlede det ,
det virker , kan se det røde kasse klicke sig rundt som en charm,

Indlæg senest redigeret d. 26.08.2011 08:37 af Bruger #16745
<< < 12 > >>
t