Java Click to move

Tags:    java

<< < 12 > >>
jeg er lige begyndt at bruge Java (ikke Javascript)
jeg bruger en program som kaldes Eclipse ,

jeg er helt ny til det , men kan forstå nogen lunde sproget begrund af min C# erfaring

ville lige spørge ´om der nogen som ved hvordan jeg ville feks ,
lægge et .GIF fil ind og så få den til at kunne clicke sig rundt
hvor endten jeg clicker på skærmen , rykker den sig derhenn
det skal ikke tweenes .. altså køre flydende henn til hvor men klicker ,
bare sådan teleport agtigt ..
det burdte ikke være så svært at lave :P men kan bare ikke finde ud af hvad scriptet er til det , er der nogen som måske kunne hjælpe mig ville jeg være super glad :)

tusind tak !

19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey, ved godt at det er blevet lidt sent på aften; men her er et lille hurtigt udkast, der muligvis er noget af det du gerne vil lave. Dog er det et lille problem, med at den ikke benytter sig af double buffering, så du vil komme til at se flickering på din skærm (Men dette er forholdsvist simpelt at løse, som sagt er bare lidt for sent på aftenen, og bærbaren er ved at løbe tør for strøm :P)

Men tænkte at du alligevel gerne ville have et lille udkast bare, for at komme lidt videre med projektet :)

Denne kode er på ingen måde kommenteret, da du i forvejen har lidt erfaring med c#, regner jeg med at du kan forstå det meste, især fordi at det er dine aktionscript jeg har benyttet mig af til logiken :)

Håber det hjælper,
Kevin

Fold kodeboks ind/udJava kode 

I din paintComponent Kan du i stedet for at tegne et rektangel, bare tegne et billede, mener at metoden hedder drawImage(), men er ikke helt sikker. Du kan evt. finde den i java biblioteket.

Prøv at lur på Graphics.drawImage ..

Elipse er fint, særligt fordi det også er i det man laver android apps :=)
Der er også fx netbeans. Vil tro du på mouse click eventet kan kalde en GetPostion eller GetScreenPostion ( eller lignende)

Prøv at lur på Graphics.drawImage ..

Elipse er fint, særligt fordi det også er i det man laver android apps :=)
Der er også fx netbeans. Vil tro du på mouse click eventet kan kalde en GetPostion eller GetScreenPostion ( eller lignende)

vil ikke lave android application XD , det kun til en lille chat jeg er ved at bygge ,

hehe var nu heller ikke for nu, eller i morgen, men sådan på længere sigt, så er der jo nok en god chance for det :=)

aah ok :) ..
arr dette her skript driver mig til vandvid :P

Prøv nu i stedet at forklare hvor du er henne i forløbet - Har du fået tegnet billede? Hvilken kode bruger du til det? Forklar og så hjælper vi. Hvis du har prøvet C#, kan du jo sagtens lige undersøge javadoc lidt for at finde frem til lidt af hvert.

altså jo jeg har lavet en lille figur ,
jeg bruger bare java , i eclipse

jeg vil lave en figur som kan clicke sig rundt

alså hvis jeg clicker hvor som helst på programmet så rykker den object der henn hvor jeg clicker ,

jeg kan sagtens lave det i actionscript:
onClipEvent (load) {
_x = 0;
_y = 0;
speed = 1;
}
onClipEvent (mouseDown) {
endX = _root._xmouse;
endY = _root._ymouse;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_x += (endX-_x)/speed;
_y += (endY-_y)/speed;
}

men det skal bare være java sprog , fandt ud af jeg hellere ville lave det i java

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 23:12 af Bruger #16745
Benytter du Graphics klassen eller hvordan?

Vil mene at du skal bruge en mouseListener og med denne finde ud af brugeren har klikket og hvor han har klikket og på den måde slette dit billede og gentegne det

Men må vide lidt mere, evt. se lidt kode :P

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 23:13 af Bruger #4487
Benytter du Graphics klassen eller hvordan?

Vil mene at du skal bruge en mouseListener og med denne finde ud af brugeren har klikket og hvor han har klikket og på den måde slette dit billede og gentegne det

Men må vide lidt mere, evt. se lidt kode :P

hvordan skulle det scriptes så ?

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 23:18 af Bruger #16745
<< < 12 > >>
t