"shoutbox" på side

Tags:    html css

Godaften udviklere! :)

Jeg sidder og er ved at kode min første 'rigtige' hjemmeside i HTML/css, og kunne godt tænke mig at lave sådan en rullende tekstboks, hvis I forstår?Eksempel.

Håber at der sidder nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig!

EDIT: Det må gerne være sådan så den er let at redigere, altså skrive en ny besked hver dag f.eks.

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 19:48 af Bruger #16678
7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er der en hurtig løsning sat sammen på et par minutter:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Det kører på jQuery og ikke testet i diverse browsere. Der et link her så du kan se det i aktion, http://jsfiddle.net/QWX5F/3/

Indlæg senest redigeret d. 26.08.2011 09:17 af Bruger #15754
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Du kan så ændre retningen og hvordan den påfører sig via. direction og behavior

Tak! :)

Du får en stememe!

<marquee>

Selvom det ikke er et standardiseret tag, så virker det vidst i alle de store browsere.

Jeg vil dog råde dig til, at kigge efter en anden løsning.

Jeg har googlet en del, uden det store resultat, men hvis du mener der er noget bedre er du da velkommen til at sige frem! :)

Pt. vil jeg ikke ind i hverken Javascript eller php, da jeg lige er gået i gang med css :)
Selvfølgelig, hvis det ikke kan undgås, er det da muligt at google lidt JS, men ser det helst undgået!

<marquee>

Selvom det ikke er et standardiseret tag, så virker det vidst i alle de store browsere.

Jeg vil dog råde dig til, at kigge efter en anden løsning.

Bare til info, kan jeg se at det er netop marguee der benyttes på siden du omtaler. Det har visse begræsninger, men du kan da prøve alt efter dit behov og se. Jeg har før med supplerende javascript fået helt fine løsninger ud det.

t