Jeg genoptager tråden, da jeg desværre ikke har fået løst mit .htacess problem.
Jeg vil meget gerne have fjernet det meste af den query string der viser sig i url'en, pga min side er bygget fra databasen som flg.:
- function general_navigation($connection){
- $subjectset = mysqli_query($connection,
- "SELECT id, titel, linknavn FROM subjects ORDER BY pos ASC");
- while($subject = mysqli_fetch_array($subjectset)){
- $linknavn = $subject['linknavn'];
- $sid = $subject['id'];
- $subjectlinklabel = $subject['linknavn'];
-
- echo '<br />
- <li>
- <a href="index.php?sid=' . $sid . '&titel='.$linknavn.'">' . $subjectlinklabel . '</a>
- </li>';
Det giver mig en url som ser således ud:
http://www.enkelt-webdesign.dk/index.php?sid=2&titel=WEBDESIGNOg det jeg gerne vil opnå er:
http://www.enkelt-webdesign.dk/WEBDESIGN(hvis den er valgt..)
Så jeg vil gerne af med:
index.php?sid=2&titel=Selvfølgelig ikke KUN sid=2, men den variabels indhold der nu måtte komme efter sid= og titel=
-----------------------------------------------------------
Efter kyndig hjælp herinde, er jeg kommet frem til at have nedenstående stående i min .htacess fil på hosting serveren:
- RewriteEngine On
- RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [OR]
- RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
- RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} ^$
- RewriteRule .* index.php [L]
Jeg fik så at vide at jeg skulle parse:
<?php $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>
Så læste jeg rundt på nettet for at finde hoved og hale i hvordan det kunne gøres, for til sidst at ende her igen med det samme spørgsmål.
Skal jeg bare skrive:
<?php $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>
- i toppen af mit script? (index.php)
Jeg famler i blinde med det her apache mod_rewrite.
Med ovenstående i min .htacess fil, så ændrer urls sig ikke, men sidens css forsvinder, og det er vel pga at der er sket noget, men der mangler en redirect tilbage, eller?
Hvis jeg laver absolutte stier til mine filer, stylesheetet, så ville det måske ikke være noget problem?
Men jeg mangler dog stadig at få lavet de pænere seo venligere Urls. Og få skrevet det ind der skal. Men jeg har nul erfaring i apaches mod_rewrite, og må sige at være lidt forvirret..
Jeg håber en eller flere kan sparke mig videre i forløbet!
Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 19:13 af Bruger #16555