Gamle n.dk/netstationen/højhuschatten - Jscript eller Java

Tags:    netstationen

<< < 123 > >>
davs , jeg ved ikke om mange af jer kan huske det gamle Netstation
inde på n.dk ...

jeg var bare nysgerig hvad de brugte til chatten af sig selv ,
det var enten Java eller Jscript

jeg er på grundforløbet og vi lære C# i skolen,
så tænkte jeg på at lave en project til min skole
med et enkelt 2D chat

hvad ville det være bedst og nemmest at køre en chat sådan
jeg kunne forstille mig at actionscript kunne være en af dem
men nu jeg ikke sikker :P hehe

ellers kunne jeg forstille mig
java
med php

ved ikke , jeg vil bare hvide hvad jeg skal begynde at læse om
for at bygge en lille project sådan , det skal ikke være overdrevet
med mange functioner på chatten,
bare noget simpelt som en lille figur som kan klicke sig rundt som i netstationen med chat boble ... thats all

hvis der nogen som kunne fortælle mig hvad det bedste at lære for en 2 månedes project
så ville jeg med det samme lære det :)

jeg er remlig hurtig til at lære og bruger meget tid på det
tak for hjælpen :)

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2011 20:33 af Bruger #16745
30 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fuldstændig rigtigt Patrick. Java bruges meget i dag, men der er bare bedre muligheder på vej. Du kan alt det samme i JavaScript (næste version) og der er mere fokus på JavaScript performance i dag end der har været tidligere.

Spil kunne tidligere ikke udvikles i JavaScript, men det kan de i dag, og senere når Canvas og WebGL bliver standardiserede så bliver det endnu bedre.

Oracle har ikke tænkt sig at gøre så meget ud af Java i browseren og Apple har udmeldt, at Java aldrig vil komme til at virke på iPad/iPhone/iWhatever devices, så på Apple markedet ér Java allerede dødt.
Og Flash har aldrig kørt ordentligt på Linux.

JavaScript derimod...kører bare på alle platforme, og det er ikke op til én udbyder at udvikle det. Der er konkurrence blandt udviklerne.

Java er ikke dødt og ikke på vej til at dø...skal jeg lige understrege. Det er bare på vej ud af browseren. Det er stadig et skidegodt sprog på serversiden og til applikations udvikling. Men applikationerne er så også på vej ind i browseren.

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2011 23:16 af Bruger #2695
Fuldstændig rigtigt Patrick. Java bruges meget i dag, men der er bare bedre muligheder på vej. Du kan alt det samme i JavaScript (næste version) og der er mere fokus på JavaScript performance i dag end der har været tidligere.

Spil kunne tidligere ikke udvikles i JavaScript, men det kan de i dag, og senere når Canvas og WebGL bliver standardiserede så bliver det endnu bedre.

Oracle har ikke tænkt sig at gøre så meget ud af Java i browseren og Apple har udmeldt, at Java aldrig vil komme til at virke på iPad/iPhone/iWhatever devices, så på Apple markedet ér Java allerede dødt.
Og Flash har aldrig kørt ordentligt på Linux.

JavaScript derimod...kører bare på alle platforme, og det er ikke op til én udbyder at udvikle det. Der er konkurrence blandt udviklerne.

Java er ikke dødt og ikke på vej til at dø...skal jeg lige understrege. Det er bare på vej ud af browseren. Det er stadig et skidegodt sprog på serversiden og til applikations udvikling. Men applikationerne er så også på vej ind i browseren.

wow .. okay, jeg kan bare ikke finde ud af hvad fayn jeg vil begynde at tage seriøst ... for kunne godt tænke mig at lave Jscript men finder java mere nemere at scripte begrund af min C# afaring .. har prøvet at lære jscript , det bare noget helt nyt for mig ,

og desuden har java også et godt skripte program Eclipse .. :P jeg er lidt forvirret nu hvis i forstår :P

Jeg forstår dig godt.
Java og C# er meget éns, både syntaktisk og API mæssigt, og som jeg sagde, så er Java bestemt ikke døende. Det er meget brugt, så det er et godt sprog at lære.

Som programmør bør man kunne bruge adskillige sprog, for et sprog er bare et værktøj, og ligesom tømreren vælger et passende værktøj til en opgave, så bør programmøren gøre det samme, og nogen gange er C det bedste valg, andre gange Ruby og andre gange JavaScript.

Jeg forstår dig godt.
Java og C# er meget éns, både syntaktisk og API mæssigt, og som jeg sagde, så er Java bestemt ikke døende. Det er meget brugt, så det er et godt sprog at lære.

Som programmør bør man kunne bruge adskillige sprog, for et sprog er bare et værktøj, og ligesom tømreren vælger et passende værktøj til en opgave, så bør programmøren gøre det samme, og nogen gange er C det bedste valg, andre gange Ruby og andre gange JavaScript.

okay super :D .. så har jeg det på plads,
så ville jeg sku ikke føle mig dårligt når jeg skal lære java i skolen :)

men hva så , skulle jeg stadig bruge actionscript for min project til skolen hvis jeg laver sådan et mini 2d chat,

eller skal jeg bruge java,

hvad ville være hurtigst for de 2 måneder jeg har tilbage

kan sagtens lære actionscript ,
men spørgesmålen er bare om det er det hele værd ?

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 00:11 af Bruger #16745
Java dør ikke netop fordi det rent faktisk kan bruges til noget. På server siden, mobil telefoner og til PC applikationer er det et af de bedste og mest brugte sprog der findes. Flash kan kun bruges til at lave lir i en browser, og derfor vil det forsvinde.
Java i browseren forsvinder sikkert ligeså hurtigt, men Java vil altså leve videre i de mange andre nicher.

hmm :) ok super , tak for helpen mate..og til alle sammen ,
jeg har lært remlig meget syntes jeg :P

så må jeg sku bare gå igang :)

gizmo, husk at stemme det/de indlæg op som har besvaret dit spørgsmål bedst :)

Mvh.

Kasper (TSW)

:) yes .. det gøre jeg

:) yes .. det gøre jeg

Og alligevel synes jeg ikke rigtigt at der er sket noget på den front i det lille døgn der snart er gået? :P

Mvh.

Kasper (TSW)

:P troude det var det stjene som var på toppen der gjorde det , hvad skal jeg gøre :P?

<< < 123 > >>
t