Gamle n.dk/netstationen/højhuschatten - Jscript eller Java

Tags:    netstationen

<< < 123 > >>
davs , jeg ved ikke om mange af jer kan huske det gamle Netstation
inde på n.dk ...

jeg var bare nysgerig hvad de brugte til chatten af sig selv ,
det var enten Java eller Jscript

jeg er på grundforløbet og vi lære C# i skolen,
så tænkte jeg på at lave en project til min skole
med et enkelt 2D chat

hvad ville det være bedst og nemmest at køre en chat sådan
jeg kunne forstille mig at actionscript kunne være en af dem
men nu jeg ikke sikker :P hehe

ellers kunne jeg forstille mig
java
med php

ved ikke , jeg vil bare hvide hvad jeg skal begynde at læse om
for at bygge en lille project sådan , det skal ikke være overdrevet
med mange functioner på chatten,
bare noget simpelt som en lille figur som kan klicke sig rundt som i netstationen med chat boble ... thats all

hvis der nogen som kunne fortælle mig hvad det bedste at lære for en 2 månedes project
så ville jeg med det samme lære det :)

jeg er remlig hurtig til at lære og bruger meget tid på det
tak for hjælpen :)

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2011 20:33 af Bruger #16745
30 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville ikke spilde tiden på actionscript. Java er kommet for at blive og det vil du kunne bruge til noget langt ude i fremtiden...bare ikke i browseren, men det er underordnet.
Actionscript bruges kun i browseren og vil indenfor de næste par år fuldstændig blive erstattet af JavaScript, så efter min vurdering er actionscript en død fisk.

Men jeg kunne tage fejl :-)

Helt sikkert, ligesom med Cobol er der rigeligt af kode at vedligeholde :=)
Og så længe Android får lov køre med Android sikrer det også sprogets videre eksistens, ikke bare som vedligehold, men med fremtid.. (og man forstår jo ikke oracle her på denne front).

Må erklære mig enig med robert

Du tager helt sikkert fejl i at det forsvinder fuldstændig indenfor de næste par år, men helt enig i at muligheden for opengl og html5 på sigt vil overtage markedet. Men ting har det med ikke at uddø. Bare se Java :=)

Mit bud på fremtiden (tager jo lige nogen år): HTML5 vil være teknologien man vil satse på, så uanset om du laver apps til mobil-telefonen, internettet eller windows 8, så vil du som udvikler kunne arbejde med de samme sprog, og dermed lette arbejdet for udviklere - på begge sider af bordet.

Så du kunne jo overveje at lege med HTML5 web sockets fx til en chat,..

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2011 09:59 af Bruger #10576
Gizmo, hvis du stadig ikke har stemt, skulle det gerne stå beskrevet øverst på denne side :)

Mvh.

Kasper (TSW)

ha ha ja det var verdensklasse derinde.. vil tro det var Java dengang :=)
Mindes dog ikke en grim load skærm.. og var jo pænt tungt

Selve chatten er i flash/ajax/php/xhtml og css og serveren er en visual basic applikation. Undersiderne osv er php/mysql/xhtml og css. Chatten kører selvfølgelig også over mysql.

var fra en kopi konkurrent fra dengang, men tror det er et godt bud på originalen.

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2011 19:57 af Bruger #10576
jeg er i grundforløbet og vi lært C# i skolen,
så tænkte jeg på at lave en project til min skole
med et enkelt 2D chat

hvad ville det være bedst og nemmest at køre en chat sådan
jeg kunne forstille mig at actionscript kunne være en af dem
men nu jeg ikke sikker :P hehe

ellers kunne jeg forstille mig
java/jscript
med php

ved ikke , jeg vil bare hvide hvad jeg skal begynde at læse om
for at bygge en lille project sådan , det skal ikke være overdrevet
med mange functioner på chatten,
bare noget simpelt som en lille figur som kan klicke sig rundt som i netstationen med chat boble ... thats all

hvis der nogen som kunne fortælle mig hvad det bedste at lære for en 2 månedes project
så ville jeg med det samme lære det :)

jeg er remlig hurtig til at lære og bruger meget tid på det

tror du har ganske ret i at actionscript/flash er vejen at gå... hvis du vil bruge c# bagved, kunne du jo overveje en ajax chat. (men med 2d tror jeg du er ude i et større projekt).

tror du har ganske ret i at actionscript/flash er vejen at gå... hvis du vil bruge c# bagved, kunne du jo overveje en ajax chat. (men med 2d tror jeg du er ude i et større projekt).

men C# er meget som Java ,
ville det så ikke være bedst at gøre det igennem java?

Nu nævnte du blot at du havde leget med c#, så kunne man jo ligeså godt udnytte, hvor du havde erfaring. Ved ikke lige, hvorfor du mener det så skulle være bedst at løse det med Java, men jo er da også en mulighed, synes bare at hvis det skal være virkelighedstro, så ville du "aldrig" se en Java løsning idag.

<< < 123 > >>
t