MB
Ja lige i mit eksempel giver det mening kan jeg godt se, men ofte så synes jeg bare at tabeller er nemmere og hurtigere - medmindre man kan sin CSS rigtigt godt!
Hvis du fx ser på min personlig profil side så har jeg valgt at bruge css der, men egentligt ville jeg kunne have lavet det meget hurtigere ved "blot" at bruge tabeller da man lige skal finde ud af det med hvordan flot fungerer, og div'er indeni i andre div's og positionering.
Det havde været en tabel med 2 kolonner og så kunne jeg ellers putte mine ting ind i, men istedet brugte jeg faktisk rimeligt lang tid på at få alting til at stå som det gør.
Jeg kan godt se at CSS har nogle fordele, men en tabel er uhyre simpel og du kan som regel meget nemt få et nogenlunde pænt resultat.
Hvis vi skal se på at bruge ting forkert, så skulle rigtigt meget af web'en idag være væk da vi bruger sider "forkert".
Og som du siger i gamle dage blev tables opfundet til data ja og så bliver det brugt forkert, men så er der bare det at HTML blev opfundet fordi man skulle sende forskningsresultater til hinanden og ja så bruger vi vist også HTML forkert?
Tingene er udviklet med et formål, men det er okay at tingene udvikler sig og man finder ud af at bruge det anderledes.
Men idag er web'en blevet udviklet så man bruger tingene til andet end de oprindeligt var tiltænkt. Derfor jeg er imod at man altid siger at design med tabeller er forkert, for så er der mange ting der ikke burde være lavet som de er.
Jeg ved godt at CSS er stærkt af HELVEDE til og jeg kan godt se fordelene, men jeg HADER den generalisering med at man ikke må lave design med tabeller, for hvis det løser problemet med positionering på 20 sekunder så hvorfor bruge 45 min. på at finde ud af hvordan man positionere 3 div'er med 1 linie i hver med CSS?
Resultatet der vil være det samme bortset fra at man bruger noget længere på det man skal sætte sig ind i fordi det ikke er lige så nemt og ligetil (for nogle læs: logisk).
Undskyld hvis jeg lyder negativ - det er ikke fordi jeg er sur, men de jeg kan godt blive irriteret over dem der fanatiske og mener at CSS er den "rigtige" måde at strukturere en side på fremfor tabeller - hvor jeg mener det kommer an på situationen og meget mere.
Nu ved jeg ikke om du er sådan, og jeg beklager mit lange måske lidt negativt ladede indlæg, men blev trigget lidt af "tonen" som jeg måske har misforstået.
Men udover det så tak for hjælpen
Christian
Prøv at lave det som div i stedet.
Tak, men måske det er et dumt spørgsmål men hvorfor en div udenom med klassen? Kan man ikke bruge den klassedefinition på table istedet?
- <table class="menu">
- </table>
Indlæg senest redigeret d. 24.08.2011 14:30 af Bruger #16651