progressbar

Tags:    java

Jeg har et mindre problem.... Med at vise status i mit program...

Min main frame GUI kalder en funktion som ligger i en anden class..... Denne funktion kan tage meget lang tid, så jeg vil gerne vise progress for denne funktion som er startet...

(fra mainframe button action)
void Compile_actionPerformed(ActionEvent e) {

DoYourWork.CompileNewMbe(MbeInp.getText(), MbeOut.getText());

}

på main frame er en progressbar... Jeg ved hvad max antal linier er i file, så nu vil jeg vises progress for hver linie der er blevet læst

Fisk!!!!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er lidt pseudo kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min main frame GUI kalder en funktion som ligger i en anden class..... Denne funktion kan tage meget lang tid, så jeg vil gerne vise progress for denne funktion som er startet...

}

på main frame er en progressbar... Jeg ved hvad max antal linier er i file, så nu vil jeg vises progress for hver linie der er blevet læst

Fisk!!!!

Du kunne jo give din progressbar med til CompileNewMbe funktionen så den selv kan opdatere den engang imellem.

}

Fisk!!!!
Du kunne jo give din progressbar med til CompileNewMbe funktionen så den selv kan opdatere den engang imellem.

Ja det kunne jeg vel.... Men hvordan kommer det så lige til at passe sammen.... Hvis jeg laver en progressbar i en class, som så bliver brugt i min frame hvor jeg vil have vist progress???

t