Yeah... Et lille side projekt jeg har løbende kræver kort sagt at jeg parser en AJAX basseret side for noget information i nogle tables.
Problemet er bare at jeg ikke ser ud til at kunne få let adgang til resultatet af alt javascripten. Jeg har forsøgt med en webbrowsercontrol i .net fordi jeg godt ved at det ville se lidt håbløst ud at bare bruge webrequests.
Målsystemet er bygget i "NextApp Echo" (
http://echo.nextapp.com/site/).Jeg har før gjort lignende og bare kigget rundt i alle script filerne indtil jeg fandt linket til den information jeg skal bruge. Men kort sagt, så er det ikke en mulighed da det her er lidt en "Undercover mission" og vil helst se ud som en normal browser der ikke foretager nogle mystiske aktiviteter.
Jeg har ikke igang i noget ulovligt, men jeg forsøger bare at parse en offentlig tilgænglig side fra et system der kaldes "CSC LUDUS" som anvendes af blandt andet gymnasiet til at holde styr på hvilke lokaler timerne foregår i og lektier og meget meget mere.
Mit mål er at kunne tilbyde en (gratis) service for mig selv og et par venner hvor lokale numrene bliver sendt pr SMS fra morgenstunden af (Altså for hele dagen). Der er mange der synes det ville være RIGTIG praktisk.
Jeg tror faktisk ikke skolen har noget imod det da jeg bare ville skulle tilgå en offentlig side i deres system en enkelt gang kl 07:45 hver morgen fx.
Men nu har jeg den erfaring at mange offentlige løsninger desværre er tilhænger af security by obscurity princippet, og derfor sætter de sig i foster stilling, og kaster med ranglen, hvis nogle forespørger nogle bagvedliggende undersider enkeltvis som ikke er direkte tilgænglige fra forsiden (Fjernede lige en reference til et system her - Det er da syndt for dem).
Jeg bliver mildest talt dræbt på hjemmefronten hvis jeg får ballade for IT postyr på gymnasiet, og jeg garanterer at jeg ikke vil deres system noget ondt. Jeg vil bare gerne have de lokale lister ud.
Så nogle gode idéer til let at få resultatet fra Javascript og så "aktivere" javascript udskrevne knapper fra .NET?
Det er fint nok at det er inde i en eller anden form for browser. Jeg kører det bare i baggrunden på min VPS. Det er bare det der med liiige at få adgang til dataene i første omgang.
Indlæg senest redigeret d. 16.08.2011 19:55 af Bruger #14381