Gæstebog til hvert enkel bruger i PHP

Tags:    php

Hej udviklere :)

Er igang med et community og jeg har en vis_bruger.php, som gør at hver enkelt bruger har deres egen profil såsom: vis_bruger.php?bruger=larsen.

Det jeg gerne vil ha smidt ind er en gæstebog som alle brugere får på deres profil. jeg har ledt og ledt men har intet kunne finde.

Håber i ligger inde med noget :)!

På forhånd tak!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan indskrive gæstebogen selv.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Altså hvis du kører med brugerens id i din get. Men kan se at du kører med brugernavn. Så skal du bare have et felt i tabellen "gaestebog" som er tilpasset brugeren :).

Eksempelvis:
vis_bruger.php?bruger=larsen&side=gaestebog

@Azzyh B

Da jeg var sikker på at det kun var .htaccess man dannede et mod_rewrite med, var der nogle der rettede mig (på eksperten.dk).

Læs selv: http://www.eksperten.dk/guide/1425

Du kan indskrive gæstebogen selv.

Altså hvis du kører med brugerens id i din get. Men kan se at du kører med brugernavn. Så skal du bare have et felt i tabellen "gaestebog" som er tilpasset brugeren :).

Eksempelvis:

Tak for svaret, nu håbede jeg bare på der var en der havde et komplet script, ellers skal jeg til at hive hår ud af mit hoved endnu engang fordi det ikke lykkedes mig :)!

Eksempelvis:

Og så kan alle andre bare ændre bruger i parameteren og så kan de læse Christensen og Hansens gæstebog ;-)

Eksempelvis:

Og så kan alle andre bare ændre bruger i parameteren og så kan de læse Christensen og Hansens gæstebog ;-)

Det er lige netop det jeg mener :)
Så kunne man evt. lave et mod_rewrite eksempelvis med .htaccess

Normalt: vis_bruger.php?bruger=larsen&side=gaestebog

Nyt: /larsen/gaestebog/

Indlæg senest redigeret d. 15.08.2011 20:35 af Bruger #16025
Hvad fanden er det i lære hinanden..

brugerID = '". $_GET["id"] ."

ER FORKERT !! og du ska altid sanitizere feltet inden det ryger in i databasen. med det mener jeg mysql_real_escape_string i dit fald. andet og bedre alternativ er at kigge ind til PDO for at kommunikere med din database.

Det der bruger=larsen etc. ser bare for dårligt ud. brug id og engelske ord som f.eks "guestbook".. gæstebog indeholder ÆØÅ og er nok ik det bedste.. (research om hvorfor)

Og faktisk er det her latterligt du skriver ikke noget kode som vi kan hjælpe dig med, så hvorfor har du ikke prøvet selv at kode noget? om du så ikke engang kan hente nogle felter fra databasen så ska vi nok hjælpe dig..

Og hvad har du ledt og ledt efter???
@Daniele
Hvad snakker du om mod_rewrite hvorfor vil du ændre url mens Brian mener at man bare kan ændre noget i linket for at se en andens..

og så skriver du eksempelvis med .htaccess.. ja hvad ellers :P?

t