C# CreationTime fejl

Tags:    c# creationtime

Jeg har et meget underligt problem som jeg håber i kan forklare / hjælpe med en løsning til.

Jeg har en fil som i Windows Stifinder står med datoen 28-08-2010 11:16 hvilket er korrekt. Dog er den oprettet på en anden pc tilbage i 2010.

Når jeg i min C# metode så laver følgende:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Indeholder CreationTime i stedet datoen 14-08-2010 12:32 som er tidspunktet i dag, hvor jeg kopierede den ind på min eget pc.

Hvorfor gør den det og hvordan hiver jeg den originale dato/tid ud fra C#? Når Windows Stifinder kan vise det korrekte, mener jeg jo at jeg også selv kan hive det frem.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej The Real Brian,

jeg har lige forsøgt at genskabe dit senarie, kommer dog ikke frem til det samme som du.

Kopierede en fil fra en usb disk. Når man ser i windows explorer (win7), så viser den hos mig ændringsdatoen, der står ganske korrekt en ældre dato, men hvis jeg ser på oprettelsesdato'en står der i windows explorer altså d.d. Du har ikke blot set forkert ? Du kan vel også formentlig bruge ændringsdato'en bare ?

øhh ok, der står så "dato" kun hos dig.. kan ikke lige regne ud hvad det er, hvordan ved du det er oprettelsesdatoen ?

Hvis du tager egenskaber på filen burde der jo stå oprettelsesdatoen, kan du lige for sidste gang bekræfte, at det rent faktisk er forkert dato der står og du ikke bare får ændringsdato ud hvor du ser nu.

Du har ikke først selv oprettet filen, kan se når jeg tester at der er et bug, hvis jeg opretter en fil, og så laver en ny med samme filnavn, så returnerer den mærkelig nok den første fils data .oO

Hæ hæ. Men du kommer da i den rigtige retning. Hvad er dit behov så, kan du bruge JPEG data'en eller ændringsdato'en ? Eller hvad er dit behov.

GetLastWriteTime

Hej Benni.

Jeg har lavet et par screen dumps her du kan se. Først fra Windows Explorer:

Windows Explorer billede

Og så fra en debug i Visual Studio:

Fra Visual Studio

Men jeg tænker på, mon det er datoen fra billedets EXIF data der vises i Windows Explorer og ikke filens oprettelsesdato?

Hvilken property indeholder ændringsdatoen? Jeg kan umiddelbart kun se CreationTime.

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2011 18:42 af Bruger #9814
Du har helt ret. Hvis jeg tager egenskaber på filen, kan jeg se at oprettelsesdatoen er i dag. Så den dato jeg ser i Windows Explorer er desværre datoen fra jpg'ens EXIF metadata.

Og ja, jeg kan bekræfte at det er forkert dato jeg får.

Men ændringsdatoen kan jeg bruge til noget, da den er korrekt. Jeg ved bare ikke hvordan jeg hiver den ud med C#

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2011 18:55 af Bruger #9814
Det nemmeste er hvis jeg kan hive ændringsdatoen ud af filen. Jeg skal bruge datoen til at sortere efter, da Directory.GetFiles metoden returnerer et array som er sorteret efter filnavnet.

Ved du hvordan jeg får returneret ændringsdatoen så ville det da være super? :-)

Ja ok. Den er så på klassen FileInfo og ikke FileSystemInfo som jeg bruger nu. Men det er ikke et problem, det finder jeg ud af :-)

Tak for hjælp og input :-)

Edit: slet post, forkert tråd.

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2011 19:57 af Bruger #10576
t