Multiplayer spil!

Tags:    java

Hvad skal man bruge hvis man skal lave et multiplayer spil, sådan at man kan side på to forskellige computere og spille mod hindanen? I må også meget gerne forklare lidt hvis i skriver en kode! For jeg er ikke så god til java.

Hilsen Mathias

Ps. jeg har lavet selve spillet!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad skal man bruge hvis man skal lave et multiplayer spil, sådan at man kan side på to forskellige computere og spille mod hindanen? I må også meget gerne forklare lidt hvis i skriver en kode! For jeg er ikke så god til java.

Hilsen Mathias

Du skal vel lave et server program og et klient program. Dette vil nok være det nemmeste. Så det bliver noget med sockets du skal have fat på.

Hvad er det forresten for et spil?

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

[Redigeret d. 21/02-04 15:26:33 af Jimmi Westerberg]

Hilsen Mathias

Du skal vel lave et server program og et klient program. Dette vil nok være det nemmeste. Så det bliver noget med sockets du skal have fat på.

Hvad er det forresten for et spil?

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

[Redigeret d. 21/02-04 15:26:33 af Jimmi Westerberg]

Nu er jeg ikke lige ekspert til Java, og jeg ved ikke noget om sockets, så kan du ikke fortælle lidt om dem? Eller vise en anden hjemmeside med det? Det skal helst ikke være http://javabog.dk for den kan jeg ikke få til at virke! Men er der ikke også noget med RMI eller sådan noget? Spillet er rigtig kedeligt og enkelt beyblade spil som min lillebror fik mig til at lave!

Hilsen Mathias

Ps. Skal kunne bruges i Applets!

[Redigeret d. 21/02-04 19:10:52 af Mathias Knudsen]

Problemet med at gøre hvad du søger i en Applet er, at en Applet eksekveres i sin egen sandkasse isoleret fra computerens system ressourcer, herunder også sockets (serversockets). Dette skyldtes sikkerhedsmæssige omstændigheder forbundet med Applets og kan kun omgås ved manuelt at give tilladelse hertil eller signere sine appletter med en digital signatur.

RMI og Applets er ikke lige en ting jeg ville rode mig ud i hvis jeg var dig... det er ikke lige til... hold dig hellere til sockets.

Problemet med at gøre hvad du søger i en Applet er, at en Applet eksekveres i sin egen sandkasse isoleret fra computerens system ressourcer, herunder også sockets (serversockets). Dette skyldtes sikkerhedsmæssige omstændigheder forbundet med Applets og kan kun omgås ved manuelt at give tilladelse hertil eller signere sine appletter med en digital signatur.

RMI og Applets er ikke lige en ting jeg ville rode mig ud i hvis jeg var dig... det er ikke lige til... hold dig hellere til sockets.

O.K. men kender du et link til noget sockets i applets?

HIlsen mathias

Da der ikke var nogen der havde en løsning tager jeg selv up'ene

Hilsen Mathias

Én maskine skal være server og den anden klient.

Klient1 forbinder til serveren og siger "hej"
Klient2 forbinder til serveren og siger "hej"

Serveren siger så også "hej" til begge to

Derefter siger klient1 "start spil"
Derefter siger klient2 "start spil"

Serveren siger "ok" til begge to

Klient1 finder så på at sige "spiller bevæger sig 8 pixels til højre"

Serveren siger til klient 1 "Klient2 er på position 100,100"

Klient1 viser klient2 på sin skærm på position 100,100

osv osv osv

du kan lave det på 100000000 måder og det er altsammen ret kompliceret

Jeg ved alt om alt!

Én maskine skal være server og den anden klient.

Klient1 forbinder til serveren og siger "hej"
Klient2 forbinder til serveren og siger "hej"

Serveren siger så også "hej" til begge to

Derefter siger klient1 "start spil"
Derefter siger klient2 "start spil"

Serveren siger "ok" til begge to

Klient1 finder så på at sige "spiller bevæger sig 8 pixels til højre"

Serveren siger til klient 1 "Klient2 er på position 100,100"

Klient1 viser klient2 på sin skærm på position 100,100

osv osv osv

du kan lave det på 100000000 måder og det er altsammen ret kompliceret

Jeg ved alt om alt!

Jeg ved det godt kunne bare ikke få det til at virke...

Hilsen Mathias

t