Hej Lana!
Min baggrund for at svare på dette er "kun" det indtryk jeg har dannet mig, dels ved at kende folk på diverse liner, og dels at jeg selv har overvejet alle 3 uddannelser - jeg endte dog med at søge ind på Elektroteknologi på DTU.
Umiddelbart så er det min opfattelse at:
Datalogi: Stærkt teoretisk funderet, og mere hvordan man anvender en computer til at udregne ting bedst.
Softwareteknologi: er en ingeniør uddannelse, hvilket som udgangspunkt ligger en anelse mere til den praktiske side end datalogi. Jeg ved at på DTU er der en del gruppearbejde, men dog ikke ligeså meget som i fx. Aalborg.
Softwareudvikling på ITU, er så vidt jeg har kunnet forstå en tand mere "blød" end de overstående. Der er mere fokus på software som en helhed fx. også med . brugergrænseflader.
Fælles for ihvertfald Datalogi og Softwaretek på DTU, er at de er desideret naturvidenskabelige uddannelser, hvorfor også dette fakultets metoder er dominerende.
ad3) Mht. fysik og kemi på DTU, så er det bl.a. for at man som ingeniør får en forståelse for de ting man kan komme til at modellere og simulere
ad4) Jeg tror ikke som sådan der er forskel på sværhedsgraden, det kommer meget an på hvilke kurser man vælger osv. - dog vil jeg ikke anbefale datalogi med mindre du er svært glad for matematik.
Just my two cents.
Indlæg senest redigeret d. 07.08.2011 21:45 af Bruger #5582