Interaktion med brugeren

Tags:    asp.net

Hejsa

Har set eksempler på flere sider hvor når man trykker download kommer man til en side der siger tak fordi du downloader dette program og så starter ens download.
På min side www.dotwest.net har jeg en side med mit CV.
Meningen er at på denne side skal det være muligt at vælge om man ønsker åbning eller download, som enten skal åbne mit pdf-dokument direkte i browseren eller give en pop-up om man ønsker at downloade, åbne eller annullere.
Og når man så trykker download skal denne aktion startes og man skal også få vist en tak for download af mit cv side.
Således at brugeren mere føler man interagerer med dem omkring det de har foretaget sig på siden.

Min side med mit profesionelle udvikler cv ligger her.

Jeg mangler lidt inspiration og hjælp til hvordan jeg kan lave dette?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bruge en jquery-ui dialog til at til at lave den popup, det er i hvert fald det nemmeste og pæneste efter min mening.

På i forbindelse med generering af PDF-filer, gjorde jeg sådan at min asp.net-side, sendte filen til browseren og tvang download i stedet for at åbne den inden i browseren... det gjorde jeg med:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2011 22:57 af Bruger #16372
Det vil jeg ikke mene, hvis den skal åbnes i browseren kan du så ikke bare viderestille til adressen og droppe alt det der?

Du kan bruge en jquery-ui dialog til at til at lave den popup, det er i hvert fald det nemmeste og pæneste efter min mening.

På i forbindelse med generering af PDF-filer, gjorde jeg sådan at min asp.net-side, sendte filen til browseren og tvang download i stedet for at åbne den inden i browseren... det gjorde jeg med:

Tak, men den pop-up dialog var mere tænkt som den den løsning du har vist der.
Valget om det skal åbnes i browseren eller spørges om den skal downloades skal blot være to radio buttons.
Men vil koden så ikke være:

Nicky
Tak det vil jeg prøve når jeg kommer hjem fra ferie :)

Så lidt... men husk at det afhænger af brugerens browser-indstillinger om filen bliver åbnet eller downloadet... altså ved bare at viderestille til filens adresse.

Evt. kan du finde et eller andet værktøj til at vise pdf-filen på din side... ved at .NET har en ReportViewer der kan gemme ting som PDF, så måske den også kan vise? Det er bare et gæt, ikke noget jeg har nogen viden om :)

Vil blot informere om at det er løst, dog uden at være uploadet (ENDNU!) og løsningen har jeg delt her :

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2011 14:41 af Bruger #16651
t