Borland's Jbuilder erfaring?

Tags:    java

Hej!

Jeg har købt en java bog og har i sinde og lære det :)
MEN bogen og andre jeg har snakket med anbefaler at jeg bruger Jbuilder fra borland til at lave mine programmer i, men hvordan i alverden virker skitet? hvergang jeg prøver at køre et program kommer den med en monster lang fejl:

E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\bin\\javaw -classpath "C:\\Documents and Settings\\Kent\\jbproject\\projekt1\\classes;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\demo\\jfc\\Java2D\\Java2Demo.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\demo\\plugin\\jfc\\Java2D\\Java2Demo.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\charsets.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\ext\\dnsns.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\ext\\ldapsec.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\ext\\localedata.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\ext\\sunjce_provider.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\im\\indicim.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\jaws.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\jce.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\jsse.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\rt.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\jre\\lib\\sunrsasign.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\lib\\dt.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\lib\\htmlconverter.jar;E:\\JBuilder9\\jdk1.4\\lib\\tools.jar" projekt1.Application1

Nogen der har nogen ideer til hvad jeg skal gøre? evt. nigen som kender en guide til hvordan man kommer i gang med selve programmet?

Mvh Kent Sørensen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det du betegner som en fejl er ikke en fejl, men en kommando som JBuilder eksekverer. Den burde lave en frame som bliver vist på skærmen (går ud fra at du har lavet en applikation vha. 'File -> new -> applikation' osv.) Hvis du har gjort noget andet må du gerne beskrive hvad det er du har gjor, så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig.
Hvis du har brug for noget hjælp til programmet o.lign. findes der under 'Help -> tutorials' guides til hvordan du bruger JBuilder til at lave dine første Java programmer og appliaktioner med. Nu ved jeg ikke hvilken udgave af JBuilder du bruger, men det kan være nødvendigt at downloade hjælpefiler inde fra Borlands hjemmeside.

Med venlig hilsen

Mads Kolding Nielsen

Det du betegner som en fejl er ikke en fejl, men en kommando som JBuilder eksekverer. Den burde lave en frame som bliver vist på skærmen (går ud fra at du har lavet en applikation vha. 'File -> new -> applikation' osv.) Hvis du har gjort noget andet må du gerne beskrive hvad det er du har gjor, så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig.
Hvis du har brug for noget hjælp til programmet o.lign. findes der under 'Help -> tutorials' guides til hvordan du bruger JBuilder til at lave dine første Java programmer og appliaktioner med. Nu ved jeg ikke hvilken udgave af JBuilder du bruger, men det kan være nødvendigt at downloade hjælpefiler inde fra Borlands hjemmeside.

Med venlig hilsen

Mads Kolding Nielsen

ok!

Så det er ikke en fejl? godt :)
Den frame du snakker kommer op! den er bare blank, på den anden side lader jeg den heller ikke stå særlig længe, kan den være længe om at generer det jeg beder den om? selvom det er en simpel hilsen "hej verden" ?
versionen jeg bruger er den nyeste, jeg har downloadet den for et par dage siden
Men tak for hjælpen "so far"
Mvh Kent

[Redigeret d. 26/01-04 10:30:31 af Kent]

Versionen hedder JBuilder 9 personal

[Redigeret d. 26/01-04 10:32:06 af Kent]

Der findes guides (tutorials) under hjælp i JBuilder om hvordan du benytter programmet. Hvis du ikke har downloadet hjælpefiler skal du gøre det, disse findes bl.a her: http://info.borland.com/downloads/jbuilder/addons.html
og gå ned under JBuilder 9 Personal og find filen jb9docs.zip. Denne fil pakker du ud og installerer.

For at oprette et nyt projekt gør da følgende:
File -> new, vælg 'application' og click på 'ok'. Indtast herefter et navn i 'Name' feltet, eksempelvis 'test'. Click herefter på 'finish'. Herfter skal du angive pakkenavn, dette kan også være 'test'. 'Application name' kan vælges til 'MyFirstApp' og der clickes på 'next', hvorfter du har mulighed for at angive et 'classname' til den frame der vises på skærmen samt en overskrift (dette er ikke nødvendigt men jeg vil anbefale at give klassen et sigende navn, eks 'MyFirstFrame'). Click herefter på 'finish' og vupti det var det. Herefter skal du bare eksekvere det hele (tryk på 'F9') og der fremkommer en frame midt på skærmen, og her har du din første applikation (som ikke indeholder ret meget :D).

Håber det hjælper.

Med venlig hilsen

Mads Nielsen

Lige en ting: når du opretter et nyt project skal du gå ind i menu'en Project i JBuilders bar og her vælge Properties, hvor du fortæller JBuilder hvor den skal hente source fil (*.java) og hvor den skal aflevere/pladsere class fil (*.class), på fanebladet Path,
på fanebladet compile kan du bestemme om den skal vise dos konsol og grader af verbose når programmet kører.
Kik omkring og prøv dig frem.

Lige en ting: når du opretter et nyt project skal du gå ind i menu'en Project i JBuilders bar og her vælge Properties, hvor du fortæller JBuilder hvor den skal hente source fil (*.java) og hvor den skal aflevere/pladsere class fil (*.class), på fanebladet Path,
på fanebladet compile kan du bestemme om den skal vise dos konsol og grader af verbose når programmet kører.
Kik omkring og prøv dig frem.

Takker :) jeg havde stort set opgivet at komme i gang da jeg synes det var for svært at komme i gang, jeg har brugt meget tid og har endnu ikke kunnet få noget til at virke :(
men jeg smutter hjem i dag og forsøger :)

t