Er det muligt at lave forskellig action i en form, efter hvad der bliver v...

Tags:    html php javascript

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har et spørgsmål. Er det muligt at lave action, baseret på, hvad der er valgt af radio knapper?

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Jeg vil nemlig gerne have den til at beholde $_POST['submit'], men man skal blive sendt til en side, dedikeret til hver af de radio knapper, man har klikket på.

Tak på forhånd :).

14 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
#Darkrune
Jeg vil foreslå at du bruger switch, men dit eget valg :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Umiddelbart ja. Men har stadig ikke luret hvorfor du vil sende brugeren til fire forskellige scripts, som umiddelbart dækker over samme type databehandling.

Hvor ens er disse fire sider som du vil henvise til?

Venligst begrund hvorfor du vil sende brugeren til andre steder baseret på hvad man vælger? vi kan jo hjælpe dig og komme på en ny bedre måde end den du står og tænker på måske?

fortid2.php som er i din action="" nu burde klare alle 4 muligheders opgaver. Mere eller mindre.

Men svar til dit spørgsmål så send den videre fra fortid2.php af, dvs. de ryger på fortid2.php først og så kan du sende dem videre baseret på hvad de har valgt.. Rekommenderer det ikke fordi kan ikke selv komme på noget hvor man sku gøre sådan noget

Og angiv dine values i numre istedet dvs. 0,1,2,3 det gør det meget nemmere at kode ind i det hele.. Og så bare have i // comments hvad numrene står for evt.

Grunden til at jeg sender brugere over til sider som ligner hinanden er, at jeg bruger noget jeg kalder sideid, til at gemme, hvor det er de er kommet til i spillet.

<< < 12 > >>
t